Labels i multiplayer med 1.02?

Started by KeyCat, June 20, 2004, 08:49:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TrakDah

#24
QuoteOriginally posted by Lupson
[...]En annan schysst grej vore om man kunde copy-paste static objects.

Detta tjatade Apollo11 och jag mig till när vi testade 1.2. Vi fick med det för 1.5.
Sen glömdes det bort (när ED valde att göra eget GUI istället för Windows-applikations-GUI) :-(

Quote[...]Alltid så hakar någon ljudeffekt upp sig. Blir nog att ta hem senaste Catalyst och SB Live! drivrutiner när mitt ADSL kopplas in på torsdag.

Viktigt: Se till att ha de drivare du kan ladda hem från Vreative för ditt Soundblaster Live!!!
Det där är så viktigt att jag säger det igen: Se till att ha de drivare du kan ladda hem från Vreative för ditt Soundblaster Live!!!
Empiriskt har det visat sig att allt funkar mycket bättre med Creatives egna drivare just med SB Live!

Quote[...]Min spec står i signaturen, [...]
vafårnånsignaturdårå? Jag hittar ingen "signatur" nedanför nåt av dina inlägg! :D

Quote(...]Andra "spel" hänger väl sig nån gång de också, men inte i denna utsträckningen. Vissa kan man köra hur länge som helst.

Jo, men olika spel stressar ditt systems alla olika delar (drivare, DX osv sov) olika hårt. Inte att LO är helt felfritt! Det finns jättesäkert jättemånga fel kvar i koden, men anledningen till att LO är mer kraschvänligt är troligen till stor del beroende på att det stressar systemet mer än nåt annat program jag känner till! (se bara det där med att det funkar illa på Win98)
Har du testat "Kill it all"? Kan hjälpa?
Jag är dessutom jätteintresserad av vad du kommer fram till om du kör SAM-fritt!

/TD

Edit: fixade till en Smajlej

KeyCat

QuoteOriginally posted by Lupson
Nu under kvällen har det hängt sig två gånger till...på ungefär samma vis.

Verkligen surt när det hänger sig Lupson :-/

Kör själv en AMD XP 1800+ (inte OC), SB Live! och ett GF4 Ti4200 (ForceWare version 60.72) och 1.02 verkar vara helt stabil på denna burk (peppar peppar!)... Pre 1.02 fick även jag de där ljusblå skärmarna men det problem verkar vara borta för min del.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Jotte

384 mb RAM Luppe, det är i minsta laget för att spela någonting i dagens läge. Dessutom har du gamla PC133:or....

deBug

QuoteOriginally posted by Lupson

Nu under kvällen har det hängt sig två gånger till...på ungefär samma vis. Dels en gång i mitt hemmagjorda uppdrag efter en stunds spelande, dels efter att först ha kört replay på "F15 extreme" och sedan "MiG-29 intercept".
Värmemässigt toppar CPU:n strax över 50 grader, chassitemp strax över 30.
modem.. :( :)

Har oxo problem med hängningar med 1.02 patchen. Mestadels att datorn startar om av sig själv. Att starta om kan ju vara bra ibland men det är trevligare när jag själv får bestämma när det skall ske :)

Min dator har aldrig buggat ut i något annat lir någonsin så de har helt klart en del grova fel i senaste ful-hacket som kallas 1.02
Men det är KUL att flyga nu.
Jag hade ett mission som slöade ner datorn totalt i 1.01 (för mycket SAM och andra radar låsningar), i helgen testa jag och KeyCat det igen fast nu med 1.02. flöt helt perfekt!  
Flyglusten är tillbaka med 1.02 ! synd bara att det är sommar ute, fast det hindrar ju inte en riktig nörd iof ... ;)

Ses på nätet...

TrakDah

#28
deBug

1.02 är allt annat än fulhack! Det har plöjts ned otaliga timmar att få koden så bra som möjligt och det har rättats upp ett otal fel och anledningar till att spelet krashade förr. Jag beklagar att du har problem, men ovanstående är oemotsägliga fakta.

Att din dator startar om beror på att du har en inställning i WinXP som säger att efter hängning ska datorn starta om. Den går att ställa in på olika vis förutom det som är standard (det du har), inkl "gör ingenting". *)
Hade du haft det valet hade du kunna se vilken drivrutin som krashar, för det är det som händer: LO ber mer från ditt system än det kan leverera och så dör en vital komponent i WinXP, typ grafikkortsdrivaren e.dyl.

Återigen: det är fel i LO, men LO framkallar också fel i andra komponenter pga sina systemkrav!

Men jag är glad att du gillar 1.02, för jag anser personlien att det är en enorm förbättring jmf 1.00-1.01!

/TD

*) Den Här Datorn > Egenskaper > Avancerat > Start och Återställning

Lupson

Det kraschade någon gång till under gårdagskvällen, den gången i en one-on-one över hav, dvs. kalasfin framerate. Eftersom det var lite varmt i rummet tog jag och plockade av en chassiplåten, fixade tvärdrag osv. för att få ner temperaturen lite. Sen kunde jag faktiskt köra mitt tunga uppdrag (20 enemies, 11 friendlies, 6 static objects och SAMS för två försvarade flygfält) ett par gånger utan att få några krascher. Visst - frameraten var på gränsen till ospelbar några gånger men det flöt på fint. Sen när jag läste debrief efter sista uppdrag - hack, hack, hack från ljudet då jag klickade på en knapp och reboot. Kanske kan vara ljudet. Jag vill minnas att jag avinstallerade ljudkortet i samband med LAN:et senast eftersom jag hade problem med Falcons interna voicecomms. Kan faktiskt vara så att jag just nu kör på Windows XP:s standarddrivare för SB-kort. Skall bytas vid tillfälle.

Jag måste faktiskt åter hålla med debug, keycat och Er andra - LO:MAC känns faktiskt riktigt roligt. FM är (i normal envelope) klart bättre än Falcons och att köra dogfight med HMS i en Su-27:a är riktigt trevligt. Fast jag saknar "lift line" från Falcon något enormt, tycker definitivt att ett sådant hjälpmedel borde finnas tillgängligt för oss som inte har Track-IR. OM det nu blir någon mer patch så får du gärna tips ED om det! Det känns verkligen som att man flyger SU-27, man får nästintill brottas med den i lågfart. Att kunna dra en riktigt hög-alpha sväng, precis lyckas få iväg en off-boresight AA-11 och se den pricka sitt mål är ren flygporr! :)

Jotte: Ny burk är definitivt på gång. Skrev lite om det i "Är barebone tufft?" tråden - blir nog en Athlon64 i barebone med 1GB kvalitets-DDR. Köpte dock soffgrupp i helgen så jag får nog vänta någon månad så ekonomin återhämtat sig.....
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

TrakDah

Lupson

KUL!

Angående LiftLine... Om du lär dig att använda miniHUD är LiftLine rent ut sagt förlegat gamalmodig dravel :)

Så här funkar miniHUD:
miniHUD är alltid placerad i rak linje mellan nosen på planet och det håll du tittar mot.
miniHUD är alltid orienterad horizontellt med planets vingar
miniHUD är längre ut mot kanterna ju längre bak du tittar

Detta ger att:
om miniHUD är "rättvänd" så är du längs LiftLine.
om miniHUD är långt ut mot kanten av bild så vrider du huvudet mycket
om miniHUD är "roterad" så rollar du på så sätt att få den "rättvänd" så ligger vad du nu ser på längs LiftLine

LiftLine är bara urusel i jmf med miniHUD.

Köp minne. 512 rekommenderas för LO ... verkligen!

/TD

TrakDah

BEQ

Synd du tycker så, men jag vill hävda at det beror på att du inte lärt dig at använda den fullt ut.

I gamla F1.x var miniHUD mitt allt och inget! jag kunde mha denna helt avgöra exakt roll och pitch oavsett vart jag tittade. Att den sen anger höjd och fart gör att man får ett oöverträffat SA (utom alpha).

Att ryska HUD suger är ockse en vanesak, jag gillar hur den representerar roll och pitch. Jag _vet_ att det enligt forskare är ett sämre sätt att visa det på än det vi är mer vana vid (stegen), men har man vant sig är den minst lika läsbar... Men visst krävs tillvänjning!

The Bottom Line: ge miniHUD en ärlig chans (inte bara 5 dar som spelet varit ute) och lev med rysarnas avionik ;)

/TD