News:

No significant change

Main Menu

Kämpar vidare med min rc hobby

Started by RAY, June 17, 2004, 21:54:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RAY

Hmm, jo det e kul o pyssla lite på kvällarna även fast det gör ont! (bilderna ljuger lite men tycker ändå det blev en ganska bra diary of the rc mad mans tester :)  )












RAY

som sagt, bilderna ljuger en del...  tycker bara det ser så komiskt ut så var tvungen o posta lite bilder igen :)

det e ju snickerboa o lite fina buskar bara.. bah....  vilken amatör konstnär som helst ser ju det direkt!  snyft..  ;)

ohh ny hobby fota ?  hmm? booooring bara kul som minnen för min del
(men funderar på o montera en i min kopter den dan den flyger)

:D

SledgeHammer

Fick du idén när du råkade putta omkull chassit eller..? =)

Ser onekligen skrämmande ut tills man inser att motorn inte ens är imonterad...
Mvh  - Stefan -


RAY

2 nya bilder idag,  provkörde min beggade helikopter som jag skruvat med ett bra tag nu.
Till min stora förvåning så fungera den bra fann dock 2 fel, servot till stjärtrotorn måste reverseras (den funkar på gyrot men inte när man ska svänga) och sedan gick det inte o stänga av motorn vilket jag tror beror på att jag kör med nitro inblandning på soppan som den tidigare inte gått på förmodligen.

Flög några meter hit o dit på låg höjd o den känns väldigt känslig, den e inställd för 3d flygning och är byggd ca 98-99. Ska skruva ihop min nya helikopter (saknar 2 delar) o öva med den sedan tror jag denna lilla rackare kan va riktigt kul o lattja med!







bilden av den så kallade crashade helon har jag bara tagit servos o andra delar ifrån :)
(fick med den när jag köpte denna)

AndersO

Ett litet tips, om du inte sett de tidigare... Jag har sett andra använda nåt som dom kallar "kycklingställ", 2 st pvc rör (eller liknande) fastsatta under huvudstället i en kryssform och 4 pingisbollar fastlimmade i rörsluten. Hindrar helikoptern från att välta vid "landningar".

ââ,¬Å"I will make weapons from your booones!!ââ,¬Â

SledgeHammer

Det enda de ställen tillför är mod. Helikoptern blir "seg" i reaktionerna, jag rekommenderar utan!
Mvh  - Stefan -


Swebeast

Jag har använt "övningsställ" och kan definitivt rekommendera det de första gångerna du flyger..men som SledgeHammer säger..ha inte på dem för länge för det får helikoptern att uppträda onormalt.

Som jag sagt tidigare...ANVÄND SIMULATOR! :p  Sparar många pengar i början.

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

AndersO

Hellre en trög helikopter än en trasig.. :p  Fast bör nog inte yttra mig mer, då jag inte provat själv. :-OO
ââ,¬Å"I will make weapons from your booones!!ââ,¬Â