News:

No significant change

Main Menu

Instabil burk, idéer?

Started by griffin, June 14, 2004, 10:18:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

SledgeHammer

Omstarten hittar du inställning för i "System Properties" under fliken "Advanced", klicka på "Startup and Recovery" så har du en "Automatically Restart" du kan bocka ur (nej, jag har ingen svensk XP så jag ger mig inte ens på att försöka komma ihåg/gissa).

Loggar hittar du i kontrollpanelen under administrativa verktyg i den engelska versionen heter den "Event Viewer".
Mvh  - Stefan -


ft

Heldöd dator (inget POST) har jag haft ibland när CPU:n har varit kajko. Vissa datorer jag har lekt med körde visst POST ändå...

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

griffin

Mmm, misstänker CPUn... skall lämna in den i dagarna, så fort jag hittat nån butik som verkar pålitlig nog och inte skall ta halva hösten på sig...

OM det är processorn blir det tråkigt att köpa ny, de är ju dyra och inte blir det mycket roligare om jag tar en snabbare processor...

OM det är moderkortet däremot, då skall jag köpa ett bättre!!! :D :D :D. Har ni några tips? Funtar på ett ASUS P4C800-E Deluxe...
snappahead

TrakDah

Se till att du har LRF installerat!

/TD

griffin

LRF?

Väntar på besked idag vad som pajat, så får vi se hur dyrt det blir.

Är någon här insatt i Prescott vs Northwood? Det lilla jag vet är att Prescott i dagsläget inte ger nån vinst eftersom fördelarna den skall ha kommer till sin rätt först i högre klockfrekvenser än dagens.

Jag "hoppas" att om nåt är trasigt så är det mammabrädan eftersom det finns så skojiga alternativ där som inte fanns när jag köpte för ett år sedan, drygt. Tänker på P4C800-E Deluxe samt IC7-MAX3.

Men men, kanske är det nätagget eller nåt annat fånigt. Eller både CPU *och* bräda. Då blir det dyrt. Men det kanske är ett bra tillfälle att migrera till tex Athlon 64, vad vet jag?
snappahead

TrakDah


griffin

Happ, då var det svart på vitt. Moderkortet dött.

Allt pekar på att det gick sönder när jag fäste kylaren till processorn. Intels standardkylare, har det visat sig, drar åt kylpaketet väldigt hårt så har man inte 110% rätt handlag är det kört. Uppenbarligen hade inte jag det. Det funkade säkert första gången jag gjorde det men sedan gjorde jag det ju fler gånger och någon gång där blev det för mycket.

Emedan jag borde spara pengar genom att försöka mig på att skicka tillbaka kortet och få ett nytt är jag ganska sugen på en annan modell och tid är av vikt... vi får se.

Men läxan är lärd... ta det försiktigt...
snappahead

TrakDah

Se till att få med LRF:erna denna gång bara! ;)

/TD