News:

No significant change

Main Menu

Instabil burk, idéer?

Started by griffin, June 14, 2004, 10:18:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

griffin

:)

Jehopp, nytt moderkort och en extra håddisk beställd. Så var det med det. Skall vi se till att inte knäcka nästa moderkort med då! Skall bli intressant att se om det blir nån prestandaskillnad.
snappahead

griffin

Nytt moderkort installerat :D

Funkar fina fisken!
snappahead

Horizon

Gratulerar Griffin! Härligt att ha dig tillbaka, har saknat dig. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Tack :p Har saknat nosig med, lilla krypinet i cyberrymden där man kan gosa och må bra ;) Nu har jag nya färska länkar att länka fel och annat skoj :)

Det gamla som gick sönder var ett Gigabyte 8KNXP som ny fungerar som bokstöd. Det nya är ett ASUS P4C800-E Deluxe. Det gick faktiskt ett par hundra poäng snabbare i 3DMark03 än gamla. :D :D :D Mycket nöjd än så länge och jag passade på att beställa en 160 gigare till så ny har jag blåst om windows och det om något var en vitamininjektion. Skönt att ga en "extra " disk så man kan göra sånt utan att behöva bränna ned en massa man vill spara. Fast det är klart, snart har jag fyllt den med...

Äh, en 200-gigare kostar ju blott en dryg 1000-ing :)

Vad är det första program ni lägger in i en burk? Själv klarar jag mig inte utan Total Commander (fd windows commander, inspirerat av all-time-favourite Norton Commander).

snappahead

Obizzz

ACDsee lägger jag in ganska omgående :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

ZoneAlarm och NOD32 åker in så fort som möjligt. Sedan är det garanterat Winamp, så att man kan lyssna på musik medan man tankar uppdateringar och dylikt. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Ja, ACDsee är en favorit, speciellt map alla flygbilder :D

ZoneAlarm säger du... hade TPF förut men jag vet inte, vad rekommenderas? Letade efter TPF men hittade inte det... bara nåt som verkar vara en efterföljare; Tiny Firewall (inget personal) och den skulle de ha betalt för. Har de blivit giriga? Anar att man kan hitta äldre, fria versioner på nätet men frågan är vilken version som i så fall är den senaste fria.

Nån som kan storyn? Nån brandvägg måste in snarast, frågan är bara vilken. Klart jag kan tanka fulverre av nån mastig sakm nen jag är inte så imponerad av dem, testade Nortons t.ex., den följde med förra moderkortet... Tips?
snappahead

SledgeHammer

ZoneAlarm funkar.

ACDSee åker in här med men jag lutar åt att testa lite freeware istället för att uppgradera till 6.0... tips någon? Irfanview har jag luktat på men har den en liknande databasfunktion?

Photoshop åker in men jag pillar mer och mer på GIMP nu när 2.0 dök upp. Saknar en del saker i den men snart så.

X-Emacs är en rätt komplett editor.

Firefox är bättre än *ryyyyssa* Internet Explorer

Thunderbird duger åt eposten.

EAC för eventuell CDrippning.

VirtualDub, Neat Image, SharpControl, DaemonTools, Zero Assumption Digital Image Recovery, Iconoid, RivaTuner.

Jag har säkert glömt nåt livsviktigt =)
Mvh  - Stefan -