News:

No significant change

Main Menu

Ny hårddisk...

Started by griffin, June 10, 2004, 18:02:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

griffin

Min 160 Gigare är jämt full och det är tråkigt att bränna DVD skivor :D Måste ju ha nåt kul att göra av skatteåterbäringen, om det blir nån vill säga.

Tänkte mig en fräsch 250 Gigare men har ni några tips eller no-no's? Kör SATA och det mesta av de stora märkena är väl bra men ibland dyker det upp jokrar man får se upp med vad jag erfarit.

Just nu sitter en Seagate Barracuda i och jag kan varken säga gott eller ont om dem men tills den dag jag får för mig att raida med ett par 10.000 varvare eller nåt ser jag inte hastighet som det primära utan snarare ljudnivå. Om det nu är nån skillnad....

?
snappahead

Horizon

Ska du köra Raptor (10k varv/minut), så kan du lätt räkna med varma hårddiskar. Med det följer bättre ventilation av lådan och mer ljud. Jag tycker att du ska satsa på en stor Seagate istället. Har själv en SG S-ATA på 120GB och den fungerar klockrent/är snabb.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Western Digital fungerar bra, är snabba och blir inte överdrivet varma. Har två 200GB och två 120GB själv. Tycker nog att de är trevligare än min 160GB Seagate.
Mvh  - Stefan -

griffin

Ja, RAID-0 är en tidsfråga men nu vill jag ha mer plats. Så en till Seagate verkar troligt köp, om än större än den 160GB jag har nu. Det är först efter sommaren det blir aktuellt och vem vet vad som är mest prisvärt då...
snappahead

Mr Jim

Griffin>Om du vill ha utrymme och prestanda (annars är valet lätt en raptor) då kan jag rekommendera Hitachi istället för western digital som det ser ut nu iallafall.

http://www.storagereview.com/articles/200310/20031007HDS722525VLSA80_1.html

Hitachi Deskstar 7K250 slår Western Digitals diskar på fingrarna när det gäller prestanda och är tystare. Ett givet val, bra recensionsida ovan för hårddiskar också :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Jotte

Är det inte Deskstar serien som fick öknamnet Deathstar? Talade med en kille på Uddevalla PC & Data Service idag och de hade haft felprocent på 60-70 % på just Deskstar. :-/

SledgeHammer

Hitachi är ju just föredetta IBMs diskar... ajajaj Mr Jim, läs på  mer! =)
Mvh  - Stefan -

Mr Jim

The 75GXP (and to a lesser extent, its successor, the Deskstar 60GXP), however, is better remembered for a high failure rate and the extraordinary amount of press and discussion that followed. IBM abandoned its unique five-platter designs in favor of a more conservative three platters. In the mean time, rival Western Digital scored a performance coup with its Caviar WD400BB. From that point, WD never lost stride through introducing 8-megabyte buffers, debuting the first 7200 RPM 100 GB ATA and 200 GB drives, presenting what remains the only 10k RPM ATA drive series, and last but not least, maintaining a stranglehold on ATA performance leadership.

Since then, IBM sold its famed hard disk division to Japanese conglomerate Hitachi, Ltd. Though Big Blue retains a 30% interest in the division, it is Hitachi, through its Global Storage Technologies division, that oversees day-to-day operations. Taking some time, the transition resulted in a quieting of releases. The Deskstar 180GXP, for example, arrived a bit later than the 60 GB/platter units from the competition. Even so, the 180GXP's performance and noise levels rivaled that of category leaders.

Over the summer, the 7K250 became the first drive to be announced natively under the new Hitachi name. Like the Western Digital Caviar WD2500 and the Maxtor MaxLine II, the flagship Deskstar 7K250 utilizes three 83-gigabyte platters to achieve a 250 gigabyte capacity. Hitachi specs seek times at 8.5 milliseconds. The 7K250 is available in a wide range of capacities in both parallel and serial ATA interfaces. Both 2- and 8-megabyte buffer sizes are available in the PATA lineup- the smallest drives come only with 2 MB, the flagship with 8 MB, while other sizes available in both. Reflecting the premium market that SATA remains associated with, all serial ATA units come standard with 8 MB of cache. Hitachi warrants 8 MB units for three years
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com