News:

No significant change

Main Menu

Någon som har ett 56k modem?

Started by Jompalainen, May 17, 2004, 22:32:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jompalainen

Halloj!

Jag flyttar om ett par veckor från min fantastiska bredbandsuppkoppling i Uppsala till den småländska obygdens dystra telefonjack. Är det någon av er som har ett bra billigt 56k modem till salu? Jag vill helst ha ett externt...

Är det någon av er som flyger IL2 FB online över modem för övrigt? Hur funkar det???

Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

Obizzz

IL-2 FB gick sådär med modem vad jag minns men modem är ju hopplöst långsamt för det mesta är du säker på att du inte kan få adsl där? När t o m vi här i Torsås kan får adsl borde alla kunna få det hehe.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Jompalainen

Quoteär du säker på att du inte kan få adsl där? När t o m vi här i Torsås kan får adsl borde alla kunna få det hehe.

Jag har kollat med Telia, och de har inget adsl nät där. Vet inte hur det är med övriga internetleverantörer dock. Grejen är den att jag förhoppningsvis kommer att bo en kort tid i Vrigstad (som stället heter). Vi håller på att leta hus för fullt och hoppas kunna flytta igen någon gång under hösten. Fördelen med ett vanligt simpelt modemabonnemang a'la 56 k är att det inte kostar en massa för installation och dylikt. Jag kan få ISDN från Telia, men det kostar rackarns 2000 spänn. Jag antar att en adsl uppkoppling kostar åtminstone lika mycket, samt att man förmodligen binder upp sig för ett år åtminstone, känns dumt om vi flyttar igen om 6 månader... eller...nja... känns svårt att motivera för frun åtminstone :D

Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

BEQ

Har både 56k modem (v.92 med seriell anslutning) så det förslår och blir över och även en NTab till ISDN som jag inte har en aning om hur jag ska kunna bli av med.

/BEQ

Jompalainen

BEQ!

Fundera ut ett pris (billigt :D) och mejla mig.

jompa@nosig.se

Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

SledgeHammer

Och NTaben kan du skänka till en behövande nu när åsksäsongen startar... :-/
Mvh  - Stefan -

BEQ

Jag har modemet liggandes redo att postas. Problemet är jag inte vet ditt riktiga namn. Jag vet inte vad posten säger om Jompalainen, xxxx, xxxxxx.

/BEQ

Obizzz

Jag vet vad han heter men inte hans adress :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst