News:

No significant change

Main Menu

CH Yoke?

Started by ThunderBoy, May 17, 2004, 13:42:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

ThunderBoy

Tjipp.
Fundear på att skaffa mig en CH Yoke, har en X45 för tillfället, men en kompis tjatar om att få köpa loss den och jag funderar på att ha den tillsammans med mina CH pedaler och att på så sätt ha samma styrdon även för Live For Speed. Hinner ju inte så mycket flygning längre (rackarns vad en ettåring tar mycket tid för att vara så liten) och känner att jag gärna slipper lite av all extrautrustning (som min ettåring tvingar mig att montera ner då de inte används dagtid, annars drar hon ner dem i golvet).

Synpunkter? Vad är bra eller dåligt?
(Bör kanske påpeka att då jag väl flyger blir det IL2, någon enstaka gång LOMAC)
.thunderboy
-facilis descensus averni-

BEQ

Jag kör med CH USB Pro Yoke tillsammans med USB Pro Pedals och tycker att det fungerar väldigt bra. Det enda jag kan klaga på är att fjädrarna är lite för slappa så det är svårt att hitta ett exakt nolläge. Faktum är att finner att den ger mig bättre känsla i IL-2 än min Cougar. Det som är gränssättande i övrigt för yoken är mängden knappar. Jag upplever det som lite småjobbigt att köra t ex LOMAC med den eftersom det är så många funktioner jag vill ha direkt kontroll över med spak och gas.

/BEQ

ThunderBoy

OK, tack för infon!
Det var väl ungefär vad jag väntat mig efter lite research på nätet. Absolut inget jag inte kan leva med, jag kan köra med tangentbordet vid sidan av för de grejer jag inte kan mappa. Det är inte så att du har en profil eller två att dela med dig av (IL2AEP, LOMAC)?

Du kanske kan hjälpa mig med en annan sak. Jag har haft strul med mina pedalers sedan jag köpte dem, de mappas visserligen till Z-axeln i IL2, men med tillägget rotation, vilket såklart gör det hela lite knepigt. Hur i hela friden lyckas jag ändra det?

.thunderboy

BEQ

Skumt, det är inget jag känner igen från mina pedaler. Jag ska kolla lite senare så jag inte ljuger för dig.

Jag kör ingen profil för yoken utan har bara mappat knappar i själva IL-2, men det är kanske det du vill ha?

/BEQ

ThunderBoy

Jo, det är lite underligt. Har inte fått något riktigt bra svar från CH heller (även om det varit fantastiskt hjälpsamma på andra vis - se tidigare inlägg på detta forum). Jag skall stöta på dem som sitter i CHHangar en gång till...

Jag vet faktiskt inte riktigt vad jag menade, antar att det var knapparna... Jag är av naturen lat och vill inte göra det andra redan gjort... ;)
.thunderboy