News:

No significant change

Main Menu

micro rc

Started by RAY, May 12, 2004, 16:46:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

RAY

såhär långt har jag kommit



kolla in denna video, e han hel galen eller duktig ?
http://www.handymodels.co.uk/downloads/alan_vegasfunflydemo_2004.wmv

ser skoj ut :)


Swebeast

Hmm..vänta nu lite...jag trodde att du tyckte om luftvarelser (refererar till flaskan med...radar?) :D

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Swebeast

Det jag har gjort som "extrautrustning" är en förlängning av ljuddämparen i form av ett silikonrör (köpt på Hobbex) för att undvika klet på tanken samt att alla "elkopplingar" är bundna med fisklina för att undvika att de skakar loss (mycket vibrationer i hkp). Välinvesterat är också en acc varnare (jag har Kyoshos original men det duger med vilket som) för att undvika haveri pga dålig mottagaracc. Vilken radio har du köpt?

Kan rekommendera en laddare som heter Swallow (finns på HAB) för snabbladdning av acc och dessutom cycling.

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

SledgeHammer

#11
Vad har du för radio Swebeast? Flyger själv med JR-X388 och är mycket nöjd (den börjar bli gammal nu, köpte den precis när den kom).

Öh... just det, ta det försiktigt med silikonrör på ljuddämparen. Kan stjäla mycket effekt om man har otur och trimmar det till "rätt" längd. Bra-att-veta sak, men det känner du säkert redan till.
Mvh  - Stefan -


Swebeast

QuoteOriginally posted by SledgeHammer

            Vad har du för radio Swebeast? Flyger själv med JR-X388 och är mycket nöjd (den börjar bli gammal nu, köpte den precis när den kom).

Efter mycket dividerande så tog jag ett "budgetalternativ";  Sanwa RD 8000 som har visat sig fungera jättebra. Idag hade jag nog lagt någon tusing till och valt en ex. Futaba FF9 men jag visste ju inte då om det var en hobby att satsa på eller inte....nu vet jag :p

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

RAY

I paketet som jag skaffa ingår det en Hitec Eclipse 7


RAY

Swebeast, hur mycket skruvar du ut nålen på din motor för bra gång inom alla varvtal?
Jag har snart kört igenom 1 liter soppa i min dock med mycke olja o den verkar gå bäst med ca 1,5 - 2 varv, ska snart köra med vanlig blandning och med syntet olja i o se hur den funkar då.  

Swebeast

QuoteOriginally posted by RAY


            Swebeast, hur mycket skruvar du ut nålen på din motor för bra gång inom alla varvtal?
Jag har snart kört igenom 1 liter soppa i min dock med mycke olja o den verkar gå bäst med ca 1,5 - 2 varv, ska snart köra med vanlig blandning och med syntet olja i o se hur den funkar då.  

Min var förmonterad (det var väl din också?) och då redan inställd på rätt läge...jag rörde aldrig min och det gick klockrent. Tror att manualen säger 2 varv. Det som jag ändrat efter ett antal tankar är tomgångsskruven (helin gick bra på tomgång men när jag drog på så "bluddrade" den).

Har du provat att lyfta med den? Har du övningsställ på *med förmanande ton* ? :D

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC