News:

No significant change

Main Menu

Svenska spjutspetsar

Started by Jotte, May 06, 2004, 11:16:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte

SSG från SFP 4.0 på patrull i Kongo.






Dubble0zero

Hehe... AK5an ser faktiskt riktigt stor och farlig ut jämfört med de M16/M4 som man är van vid... :)
Trevliga bilder...
...000... =)

Horizon

Har de fått nya handskydd på AK-5? Ser annorlunda ut mot när jag gjorde lumpen 1996.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Dubble0zero

Det är väl AK-5 C/D eller nått sånt...
De är lite plastigare på utsidan, och så har de vertikalt frontgrepp...
Polisen och livgardet har fått de nya med kortare pipa, lite mer CQB anpassad...
De andra har gått ut i stället för den gammla... (jag vet inte hur spridd den är)
Jag tror att den korta är C versionen, och att det där på bilderna är D versionen, men jag är inte säker på bokstavsbetäckningarna...
:)
...000... =)

Shar

Vapnet på bilderna är Ak 5C. Ak 5D är den korta versionen. Ak 5CF (Försök) är den versionen som atm finns ute hos förband. Bla Amfibieskytte, Livgardet, mfl har fått ut den.

Rödpunktsikte, vertikalt främre handgrepp, sista skottspärr, genomskinliga plastmagasin, justerbar samt infällbar kolv, och ny vapenrem är några av förbättringarna.
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


Horizon

Genomskinligt plastmagasin låter intressant... hur är hållbarheten på dessa? Minns att de gamla i plåt höll väldigt bra, men att de var lite trixiga att ta isär och rengöra. Dessutom rös man som fan om man råkade skrapa nageln mot dem... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Dubble0zero

Hehe... jaja, jag hade nästan rätt i alla fall... =)
...000... =)

Amfslusken

När beräknas SFP 4.0 vara klar för nerladdning?
Fortitudo, Robur et Velocitas. 3.Amfibiebataljonen || Karlskrona Kustartilleriregemente KA2 R.I.P 1902 - 2000