News:

No significant change

Main Menu

Intressant för konspiratörer

Started by Bax, April 26, 2004, 07:55:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Ja vad säger man ?
kanske nått för Hollywood att ta tag i ?

http://www.mach-flyg.com/olsson/b2/b2.htm

mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Horizon

Intressant. Någon som kan få fram siffror på vad det skulle kosta i bränsle att flyga från USA till Kosovo med en "vanlig" B-2? Tänker på vad de där motorerna drar under normal flight alltså. Iofs kanske svårt att räkna på drag och sånt för B-2'an då den har den där konstiga formen...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

QuoteOriginally posted by ctrl

Mycket skoj i den artikeln, ännu en favorit till samlingarna:

"Eventuella piloter eller passagerare skulle inte känna av några som helst G-krafter oavsett hur kraftig accelerationen är eller hur snävt farkosten ändrar riktning eftersom kraftfältet skapar sin egen fysiska värld. "

:D

Det var just de där raderna som gjorde att det lät lite som "En ding ding värld". :)

Phlerp

QuoteDet handlar alltså om att ha en tillräckligt stark och väl isolerad kraftkälla som kan bygga upp potentialskillnaden till en viss nivå och skapa mångdubbelt fler protoner på den dragande sidan i maskinens flygriktning än neutroner på baksidan. Voltstyrkan får inte överstiga en viss kritisk nivå, för då bildas fler bromsande neutroner än önskvärt.
Vet inte om jag ska skratta eller gråta. X-(
Nu var det ju ett bra tag sedan jag läste fysik, men så mycket kommer jag iaf ihåg att neutronerna inte har någon laddning.

Jag gillar den här också:
QuoteDen erforderliga kinetiska energin skapas av hastigheten genom luften, som underhålls av att flygplanet surfar på en gravitationsvåg.
Hmmmm... återigen är mina fysikkunskaper ganska gamla men den kinetiska energin är ju i princip hastigheten planet har. Så man skapar alltså hastighet genom hastighet.... Verkar som om vi löst världens energiproblem här.
Från under vilken sten kommer alla konspirationsteoretiker, ufo-forskare och kristallterapeuter?

Det är riktigt tragiskt att detta inte är ett aprilskämt för det borde det vara. Jag hade faktiskt lite respekt för den tidningen tidigare, men nu förlorade de den helt. :-OO

Horizon

bALoO

Jotte e kung och har alltid rätt ... i övrigt kan det vara som så att artikeln har en ironisk underton men som Horizon då sa att Jotte sa så kan det vara sant, och det tror jag med.
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Horizon

Phlerp

Letade lite efter referenser som kunde styrka artikeln och hittade följande avhandling:
Fatilary Calculus
Artikeln från Mach är skriven lite väl lekmannamässigt och försöken att förklara på ett populärvetenskapligt sätt har som vanligt resulterat i klara sakfel, men i grunden verkar allt stämma. Jag misstänker tex att förklaringen med protoner och neutroner egentligen syftar på den elastiska fekansen. Men jag tror inte att Bonyoung skulle ha förklarat de riktigt på det sättet.:p