News:

No significant change

Main Menu

Riktig humor - The Far Side

Started by Andreas, April 16, 2004, 18:07:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Andreas

MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

The Far Side - favoriten nummer ett! :)

Bäst är en stripp jag har på kylskåpsdörren. Två grottmänniskor har byggt en fälla för att fånga en stor sabeltandad tiger. Fällan består av en stor låda som står lutad i 45 graders vinkel mot en grenklyka. I nederänden av grenklykan sitter ett rep fast och om man drar undan grenklykan så faller lådan ner och stänger in den som hamnar under. Mitt under lådan ligger ett stort köttstycke för att locka tigern. Bredvid köttstycket (under lådan) sitter Grok och hans kompis. Fram mot lådan smyger tigern. Kompisen håller snöret hårt i handen och säger: "Sshhh Grok, nu kommer den!"

Jag älskar att visualisera nästa scen i dramat. Får mig på bra humör... :D :D :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Weas

LOL, älskar Far side me... Det är lite intelligent humor, man får tänka till, det gillar jag.

Jag har en favorit med Grok oxå, han  o hans polare metar urtidshaj, en står på en klippa den andre hänger i ett rep över vattenytan och en megabest syns just under ytan. Grok som hänger i repet säger.

-" Pull... Pull!  Puuull, PULL, PUUUUUUUULL!"
Mer o mer paniskt, medan den adre inte verkar fatta lägets allvar :-)
Nordic Simulator Group
www.nosig.se

Horizon

Phlerp

Ja, Larson var en av de ljusaste stjärnorna på seriehimlen. Jag passade på at köpa alla hans album när jag var i USA senast, riktiga pärlor.

Är det någon som vet vad han syslar med nu? Han snackade något om att han alltid velat fullfölja sin dröm om en karriär som gitarrist. :-OO

BEQ

Jag såg att några av ko-stripparna var med i länken. De är mina favoriter. En annan som jag hade på kylskåpet förut visade en borg med färdiga försvarare och ett gäng vikingar utanför. De befann sig på lite avstånd från borgen och stretchade, bl a mot ett träd. Texten löd: Vikingarna visste vikten av en ordentlig uppvärmning innan stormningen.

Egentligen är det ju rätt meninglöst att försöka återberätta en Larson-strip. Resultatet kan ju bli högst 5-procentigt. Det är rätt kul med Larson att antingen älskar man eller också hatar man serien. Det sistnämnda oftast människor som har bristande fantasi och inte förstår på vad strippen anspelar.

/BEQ

Horizon

Håller med om det sista, BEQ. Ta bara den här strippen. Vet flera personer som inte fattade vad jag skrattade åt... :D

Phlerp

Instämmer till fullo. Jag ska till och med vara så arrogant att påstå att de som inte fattar Larson saknar allmänbildning. I förordet till ett av albumen skriver en lärare om hur han satte upp en affish med en massa Larson-strippar på dörren till klassrummet. Sedan lät han eleverna gå dit och titta på dem, med resultatet att ingen tyckte att det där var speciellt kul. Under åren som gick när de lärde sig saker så sa han åt eleverna då och då att gå fram och titta på den där affischeen igen och alltefetersom började de kunna relatera till skämten och innan de slutade så tyckte de att Larson var en riktigt rolig serie.