News:

No significant change

Main Menu

J29 Tunnan

Started by Fozz, April 04, 2004, 18:58:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fozz

Tänkte visa en liten bild som jag sitter o jobbar på.
Blev inspirerad av boken Fredsflygarna som berättar lite om svenska F22 och deras bravader i Kongo på 60-talet. Nu jagade dom ju inte UFO förstås, men i vilket fall som helst så är J29 ett av de vackraste planen i världen och jag kände för att göra nånting med det.
Nästa projekt kanske blir en bild med en J29'a in action i Kongo, men först ska jag bli klar med UFO bilden.
Tacksam ifall någon har lite ideer på förbättringar.

Alla generaliserar...

Jotte

Horizon

Jäklar vilken bild! Tänk om man kunde få till sånt där. :)

Hur är det ritad/tecknad/konstruerad? Dator? För hand? Programvara? Fan, jag kan inte ett smack om sånt här... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

det är en blandning av 3d modeller och 2d.

tro nu inte att jag kan se sånt på en bild utan det är för att jag har följt fozz arbete :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

SledgeHammer

Akaneld och lite rörelseoskärpa på UFOt? Värt ett test?
Mvh  - Stefan -

Phlerp

Skitsnyggt!

Ser att en av nitarna uppe till höger om stabben sitter lite fel.... nä, det är alldeles utmärkt :D

Skulle man möjligtvis kunna använda lite particles med refraction för att göra heatblur?... Har funderat på att testa det ganska länge men har bara inte kommit mig för.

BEQ

Verkligen tjusig bild. Den skulle göra sig som tavla.

/BEQ

Fozz

Tackar tackar!
Som Obizzz säger är det en blandning. Flygplanen är 3D, modellerade i Lightwave, texturerade med Photoshop. Bakgrunden är ett foto. Funderar på att byta ut det till något hemmaskapat, men jag tror det kommer ta för lång tid, så det får vara ett foto för tillfället.
Rök, eld, o sånt är 2D partiklar mixat med handmålat. Allt det ska göras om igen, då detta fortfarande är en Work In Progress.

Phlerp, det är fullt möjligt att ha 3D partiklar med refraction, men det är totalt onödigt egentligen. Kommer ta lång tid o rendera, och iaf i mitt fall så är det lika bra o göra det efteråt i Photoshop eller liknande. Ingen renderingstid, och minst lika snyggt.

Jag har funderat på att ha lite Akan eld med, men jag tror det kommer kännas lite för krystat och "hollywood" eller vad man ska säga...
Jag testade en kompromiss, den närmsta 29'an har nåt som ska föreställa rök från kanonerna som den precis har avfyrat.

Det kommer bli en tavla. Jag har planer på att skriva ut den färdiga bilden i en fotobutik i lagom stort format för att rama in och få upp på väggen. :)
Alla generaliserar...