News:

No significant change

Main Menu

Seg Throttle, har nån annan haft?

Started by Weas, April 02, 2004, 23:09:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Weas

Verkar som om allt funkar som vanligt, men throttlens axel är seg som sirap, känner nån igen problemet?
Nordic Simulator Group
www.nosig.se

Obizzz

cougar? isåfall är poten i throttlen körd :(
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Dubble0zero

Och är det en X45a så kanske du bara måste skruva upp den lilla skrven som sitter på undersidan... ;)
...000... =)

Weas

ja Cougar. jasså, kan potten bli körd även när man inte använder den?
Ena dan funkade det, andra inte, och som sagt, den ger utslag, men mycket segt.

Men flasha o rensa osv fungerar inte, och allt annat är ok.
Nordic Simulator Group
www.nosig.se

Obizzz

Ja tyvärr kan den nog det :(

anledningen till att den blir seg är cougarns inbyggda antispikfilter, istället för att spika överkompenserar den så det blir segt.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

TrakDah

Teori som Snajpers vän lade fram:

Spaken komponenter använder 5V. men för att flasha ett eprom krävs (normalt sett) 12V - vilket också kan får från USB.

Teorin (otestad) är att Cougarn har ett hårdvarufel som gör att en ström på 12V går till Throttlen vid flashning och där tar sönder den komponent som inte håller för den spänningen. Som ni alla vet är själva throttleaxelns pot "enklare" än de för RNG och ANT, som antagligen överlever 12V.

Efter att throttlepoten bränts som spikar den som faaaaaan, och detta kompenserar då jajjans mjukvara (den man flashade) med en (över-)dämpning)

Som sagt, teori, helt otestad.

Weas, om du läser alla de trådar här på forumet angående problem med att beställa potar till throttlen så ska du veta att det i samtliga fall föregåtts av exakt det problem du nu snubblat på :(

/TD

Weas

Tack för all info, det blir ett mail till TM förstår jag, kan nån ge hjälpful info vid beställning av reservpot? Nåt särskilt man ska tänka på?
Nordic Simulator Group
www.nosig.se

BEQ

Killarna på simlatorn på F 21 som fick laga min gas, sa att poten var ganska standard, däremot var microsticken lite mer speciell och förmodligen svår att få tag på. De fixade dit mina reservdelar direkt, vilket var skönt eftersom jag inte är någon hejare på finlödning. Nu har jag anmält till TM att jag vill ha nya potar till spaken också eftersom de börjat ge spikar. Dock har jag inte fått något svar.

/BEQ