News:

No significant change

Main Menu

Just smällt

Started by TrakDah, March 31, 2004, 22:53:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TrakDah

Kl 21.22 idag körde jag på ett däck med fälg och allt som låg på E18 mitt i körbanan, mellan Kallhäll och Kungsängen.

Min 156SW 2.0 från 2000 har nu bärgats och tagits till Bålsta för vad som nu följer, men skadorna jag kunde konstatera var följande:

Vid smällen trycktes innergolvet upp. Framrutan spräcktes och airbags samt bältesförspännare gick av. Anledningen till detta är att hela motorn tryckts medurs (sett innifrån) uch uppåt av fälgen. Oljan har runnit ut så blocket är säkerligen spräckt.

Alla vi 3 i bilen mår bra, om än lite skärrade, sitter därför med en whiskey när jag skriver detta (kl är nu 22.49).

Ska ta å tala om vad som sker med bilen men måste säga att det är trist...

Just det. Nån halvminut före oss hade en Mercedes råkat ut för samma sak, men till skillnad från oss så släpade de inte med däcket under bilen, vilket gjorde att det låg där öppet för oss att träffa, så pga av att nån idiot slarvat med fastsurrning av vinterdäcken på ett flak e.dyl så har 2 bilar slagits i spillror.

/TD

Lupson

Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

griffin

Ich! Inget skoj! Bra att det ändå gick så pass bra och att ni är helskinnade! Krya på er i den mån det känns som det behövs :D

Jag körde med då hela familjen i en Golf i 130 när regummeringen lossnade från ett av däcken... det var i det fallet bara att stanna till och kolla vad som hänt och sedan rulla till närmsta avfart men jag vet av erfarenhet hur förbannat läskigt det är innan man har kontroll över situationen, framför allt i de hastigheterna. Tog ett tag innan man var sig själv igen och jag lärde mig att inte underskatta "vad kunde ha hänt"-känslorna som dök upp efteråt.

J
snappahead

khalifa330

Jag hoppas att du mår bättre så här dagen efter.

Mycket tråkigt att höra.

Nog för att man blir förbannad över att ens bil har gått åt H**vete,

det viktigaste är att ni klarade er helskinnade.

Hoppas att det går att hitta en lösning på Alfan.

Hälsningar Salim
Fly Low, Hit Hard!

KeyCat

Låter definitivt inte skoj :-/

Men glädjer mig att det bara var en stukad tumme och matriella skador...

/Christer (a.k.a KeyCat)
>> It's all about teamwork! <<

TrakDah

Det är just det. Detä inte bara materiella skador, det är ekonomiska skador - trots full försäkring och allt!

Jag är en förlorare hur jag än gör...
1. jag komer inte kunna ta ut ny (beg) leasingbil för det godkänner ju inte WM eftersom de sparkat mig
2. jag kan inte heller "byta objekt" i bef leasing, för jag hittar ju inget objekt som motsvarar hur fin min bil var för 95000 som var mitt "objekts" värde hos GE igår
3. Jag kommer få svårt att övertyga Trygg Hansa om att istället för att ge mig pengar se till att ta fram en likvärdig bil åt mig. Detta gör de endast om bilen är mindre än ett år gammal...
4. billån privat blir avsevärt mkt dyrare (faktor 3) än det avtal jag haft
5. mellanskillnaden mellan GE "värde" och TryggHs "värdering" tillfaller mig. Men det måste jag betala skatt på (50%). Hade jag kunnat få ny leasingbil (alt 1 ovan) hade de gått in oskattade i den nya bilen!

*suck* :-(

/TD

Obizzz

usch usch tråkitgt att höra :( det är inte ditt år i år...
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Weas

Aj, aj aj, olycka!

Hoppas det löser sig till det bättre. Gör ett fynd!
Nordic Simulator Group
www.nosig.se