News:

No significant change

Main Menu

Flyg helikopter istället

Started by TrakDah, March 27, 2004, 16:38:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TrakDah

OK...

Nån månad sen skickade jag ut en filmsnutt med en otrolig kille i LO.

Här är hans motsvarighet inom RC Helikopter.

Men FY FAN asså! :-)

Det får en att undra hur länge stridsplan kommer att ha piloter...

/TD

Edit: Uppdaterat länken

ft

När vi hade lite partaj med flygklubben så satt vi och tittade på en DVD från någon sorts stort mästerskap. Den där rutinen ligger efter, i vissa sekvenser förstår man ju till och med hur helikoptern kan hålla sig i luften... ;)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

SledgeHammer

=)

Cycalumestavar. Röd och grön på medarna samt "vit" på stjärtbommen. Nämnas bör att fästandet av stavar påbörjades efter mörkrets inbrott. Sen blev det flyga av. Hela 3D programmet och lite till.

Kan man göra så? Tydligen... Jag var mäkta förvånad.
Det är kul att vara iväg på R/C-tävlingar. (hmm... jag borde nog grejja en simulator och en kabel till min radio och börja öva lite, i sommar SKA helikoptern fram...)
Mvh  - Stefan -

Obizzz

Sledge: finns det nåt du INTE håller på med? :p :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

SledgeHammer

Öh, jo, massor. Tiden räcker ju inte till. Ju. Men jag har inte flugit R/C-kopter på 2-3 år nu så jag är en gnutta rostig. Och det mest avancerade jag någonsig gjort är en loop som mest såg ut som en... öhh... nånting. Det känns som om en simulator och en sladd till radion är på sin plats. Sen kan jag flyga min "lilla" helikopter tills den ger sig. Känns som om den är avskriven nu =)
SEN ska jag stoppa i servon och radio i min "stora" kopter. Nästnästnästnästa år eller nåt. :p
Mvh  - Stefan -

AndersO

Oj, fler än jag som flyger RC här?!.. Har inte testat äggvispar än men en sån här skulle kanske va skojj:

http://pixelito.reference.be/livingroom.wmv

Inte lika avancerad flygning som föregående film dock.. ;)
ââ,¬Å"I will make weapons from your booones!!ââ,¬Â

SledgeHammer

Säg inte det, de små är svårflugna som attans. Men det blåser ju inte i ett vardagsrum iaf =)

Jahaja, du är en såndär kamikaze-nisse. Trilla runt i luften utan möjlighet att stå still och ta det lugnt en stund... :D
Mvh  - Stefan -

Horizon

Grymt imponerad av killen i första videon. Trodde först att helikoptern satt fast i ett gummiband eller nåt! :)

Jag skulle mer än gärna flyga radiostyrt, både flygplan och helikopter, men det finns annat (viktigare) som upptar min tid just nu. :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names