Otroliga program - spelar Tornado på Win Xp!!

Started by Mr Jim, March 18, 2004, 07:54:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr Jim

Jag har hittat ett mysigt litet program

http://dosbox.sourceforge.net/comp_list.php?letter=a

Ägnade en sjukt stor del av gårdagen spelandes DI:s Tornado som har varit tills nu helt omöjligt att få igång, dosbox stöder även sjukt mkt andra spel.

Sen har vi ScummVM med några gratislir också, farligt :)

http://www.scummvm.org/

Båda programmen funkar utmärkt i Windows 2000 och Win Xp :)

Dosbox stöder även windows joysticks, SWEEEEET :)

*springer och installerar Aces over the pacific*
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

griffin

Oh my! Jag visste det fanns en anledning till att jag sparade mina gamla disketter. Men... jag måste installera en 5 1/4 tums drive för vissa :D
snappahead

Phlerp

Hmmmm... Vågar man ladda ner och köra? Tornado är min favoritsimulator alla kategorier och man vill ju ogärna förstöra bilden av att den var fantastiskt bra ;)

Om sådär fem-tio mille skulle falla ner i knät på mig så skulle jag utan att blinka anställa ett gäng för att göra en Tornado II.

Obizzz

haha snygg avatar!

Min erfarenhet är att det är bättre att minnas spelen som bra än att spela dem idag och förstöra minnena :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Phlerp

QuoteOriginally posted by Obizzz
            haha snygg avatar!

Ja, visst är den ;)
Sam the eagle är en av mina barndomsidoler :D
Eller som någon så beskrivande skrev: Sam - The resident censor and guardian of good taste and culture.

Mr Jim

Phlerp>Grafiken är väl sådär, dock finns det sätt att förbättra den lite iallafall, det jag tycker är mest synd är den låga upplösningen i Tornado, skulle lätt betala lite cash för SVGA i cockpit, kan ju även nämna att F-14 Fleet Defender och Strike Commander funkar utmärkt! :)

Och jag håller verkligen med dig, gänget bakom Tornado var gudar, hade jag 5-10 mille hade jag letat upp alla och tvingat dom att precis som du säger göra Tornado II. Blev djävligt sugen på att bygga plastmodeller nu ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Weas

Nordic Simulator Group
www.nosig.se

Clark

Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1