News:

No significant change

Main Menu

Slut på det roliga...

Started by Clark, March 01, 2004, 13:02:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Clark

G2 Interactive har avslutat kontraktet med Atari och därmed har varken BMS eller G2i rätt att göra någonting som helst med koden utan Ataris tillåtelse. Dvs. ingen OIR, ingen ny BMS (som skulle släppas inom kort) och inget Falcon 5:

http://forums.frugalsworld.com/vbb/showthread.php?t=61570

Däremot så påstår G2i att de ska släppa en helt ny flygsimulator Q4 2004 tillsammans med ett annat bolag, vilket är högst tvivelaktigt...

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Mr Jim

Nånting säger mig att arbetet kommer fortsätta endå, känns ju som folk gjorde det innan G2 Int (hoppas jag iallafall).
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Obizzz

hoppas bara nån jävel sitter på koden jag har bara 1.07 koden men den är ju inte så mycket att ha i nuläget :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Assassin

Förmårrat trist...

och jag undrar verkligen om de kommer fortsätta i "hemlighet" att utveckla koden.. Atari är inget företag man sätter sig emot precis.

får helt enkelt hoppas att Atari gör det enda rätta och släpper koden till de grupper som håller på med modifiering, såsom SP4 och BMS. Hade de gjort det så hade de fått uppmärksamhet i media och Atari hade kunnat må väl av den PR de hade fått isåfall.

Fast med dagens inriktning i företag att precis ALLT ska det tjänas pengar på så har jag inte så stort hopp för det heller. Får helt enkelt nöja mig med vad vi har av falcon i nuläget.
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Obizzz

Det kan ju vara så att de nu skiter blankt i vad som händer för allvarligt talat jag tror Falcon är ganska svårt att göra en kommersiell release av? Vem brydde sig innan G2I kom in i bilden?

Återstår nog bara att vänta och se :-/
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

Fel obizzz..., inte vänta och se... vi är ju ffs communityn... låt Atari höra oss, hur skall de annars undvika att dabba sig?

Inte för att jag personligen orkar initiera nåt men nån lär väl starta nåt och då tror jag det är viktigt att sluta upp. Jag menar, denna community är seglivad och stark, låt det fortsätta så!

:D

Men fan vad struligt allt skall va. Spelbranchen är en smutsig branch... typ.
snappahead

Obizzz

Falcon kommer ju inte dö med detta det vet vi ju..

antingen köper någon annan rättigheterna till koden och forstätter eller blir det back to the old days som när efalcongänget höll på.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Mr Jim

Det är väl iofs Erazor och SP gänget och nu BMS grabbarna som tillfört mest med just EXE ändringar, Falcon kan bli så mkt bättre, hoppas verkligen nån fortsätter med EXE ändringar ;(
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com