News:

No significant change

Main Menu

Ska köpa nytt kort

Started by BEQ, February 26, 2004, 22:13:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

TrakDah

Jupp, håller med Sledge.

Men (hehe)...

LO är känd för att "texture-trasha" kraftigt, dvs att den vill gärna ha mycket på kortets texturminne samtidigt. Och trots detta så har ingen jag vet uppmätt bättre prestanda med 256 jmf 128!

DET förbryllar mig!

/TD

SledgeHammer

Öhm, stoppar in texturer som inte används just nu men kanske, KANSKE kan vara bra att ha snart..? =)
Mvh  - Stefan -


BEQ

Huh... vet inte om jag kan hålla mig mycket längre utan att springa iväg och köpa ett nytt kort. Nvidia har tydligen skjutit upp sin lansering av nytt kort. AEP får det att klia lite i fingrarna.


/BEQ

Mr Jim

BEQ>Sitter med ett gammalt Geforce 3 kort med ingen TV-ut, jag sitter också och väntar på ATI och Nvidias nya kort. Ska bli trevligt med ett AIW kort i framtiden, har beställt en ny DVD-brännare, ska börja spela in och bränna ner alla dokumentärer jag kommer över ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -


SledgeHammer

Mvh  - Stefan -


Mr Jim

Blir spännande, gillar ATI:s tv-ut funktioner men har hört på ryktesvägar att Nvidias monster kommer stöda mpeg1/2/4 i hårdvaran vilket är rätt mäktigt för en som ser mkt film på tv:n och spelar in mkt från TV:n till datorn :)

Blir bra för oss konsumenter i slutändan iallafall då de "äldre" korten sjunker i pris.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

BEQ

Bra artikel för mig som är i valet och kvalet!

ATI mot Nvidia


/BEQ