News:

No significant change

Main Menu

Köp av mobiltelefon

Started by Mr Jim, February 26, 2004, 18:19:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Phlerp

QuoteOriginally posted by SledgeHammer


            Öh... SE kan fortfarande inte göra menyer... Hejja Nokia!

(Stefan som gillar sin 3650)
Hmmmm.... Efter att ha pendlat mellan Ericsson och Nokia sedan begynnelsen av GSM måste jag säga att jag också tyckte så.... tyckte. Jag har iofs inte så bra koll på vad som kommit det senaste halvåret men när jag fick min senaste teflon (Nokia 7210) för ungefär ett år sedan så var det ett klart nerköp från min tidigare Ericsson (T68) förutom på två punkter (Midp och att den var gratis :D ). En av de saker jag saknar mest från min gamla Ericsson var de "braiga" menyerna. Nokia och Ericsson tycker jag alltid har haft ett försprång vad gäller användarvänlighet och bra mjukvara, och just nu måste jag säga att Ericsson ligger steget före..... Fast vad vet jag, det händer ju saker ganska snabbt när det gäller mobiltefloner och det där med menyer kanske förlorades helt när Sony började sammarbeta med Ericsson.

Lupson

Bytte nyligen från min gamla trotjänare T28 till en Nokia 6310i. Visst har Nokian massor med bra finesser och så, men menysystemet gör mig bara sur och irriterad. Bara att man måste hoppa runt fjorton klick för att komma till sin meny, för att sedan behöva leta i ytterligare en nivå är klart frustrerande. Ericssonsystemet med "listor" och (på nyare modeller) ikonsida + listor känns klart bättre.

Sen får jag väl iofs erkänna att "kvickheten" i vissa SE-modeller har varit allt annat än bra.

Nu kanske Nokia har bytt upp sig sedan 6310, men jämför man ex. T610 och 6310 gällande användarvänlighet tycker jag att T610-systemet vinner överlägset.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Obizzz

I den här diskussionen har jag nog inte mycket att göra då jag fortfarande är helnöjd med min Nokia 6150 :)

Efter att ha skaffat ett batteri med vibrator saknar den ingen funktion jag behöver.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Mr Jim

Jag minns min jättegamla NOkia, då kunde man trycka 16 gånger till vänster och direkt komma till den menyn man var ute efter eller skriva SMS väldigt snabbt utan seghet. De flesta nya telefonerna är bra men de segar lite väl mkt ibland.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Phlerp

Har du bestämt dig för en teflon? Vad blir det för sort?