News:

No significant change

Main Menu

Putin

Started by simon, February 24, 2004, 15:22:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

simon

Har vi en rysk diktator påväg?

Diskutera gärna, men håll "anföranden" så korta som möjligt. Ni kan få era åsikter förstådda utan att skriva ut dem på 2 A4 sidor.  ;)

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,438125,00.html

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,430953,00.html

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Jotte

Min länkskola? När har jag fått äran att förestå en sådan tingest? :D
Peter, underlättarre det om svaren är i l33t? :) ;) :p

En av ryssarnas främsta önskningar är att bli återupprättade som stor/supermakt enligt undersökningar tydligen. En "stark man" vid rodret skulle väl kunna tyckas "underlätta" en sådan utveckling för ett folk utan demokratiska traditioner. Om det sen lyckas är en helt annan 5:a.

simon

Skulle bara vilja klargöra några saker.
Jag känner mig lite....hmm....missuppfattad.

Jag är inte en insnöad cs-lirare som snackar elite-speak. Avskyr tidigare nämnda "språk" som pesten, jag anser mig som relativt väl allmännbildad med 320 poäng från grundskolan(inte för att det kanske visar något). Att jag är en insnöad fjortis som inte kan läsa mer än "typ", "ba" och "lixoom" och inte kan låta bli att avsluta konverstion med pözzizar är helt fel.

Jag ville helt enkelt inte få svar på 2 A4-sidor, för det tar tid att läsa och man kommer ofta bort från själva ämnet i sådana utsvängningar.

Allt jag menade var att ni som vill kommentera. gör det gärna, men ni kan göra er åsikt hörd utan att visa upp er verbala och artikulära förmåga och begå en viss "overkill".

tack för mig.

Jotte

Oroa dig inte Peter, du har inte gett det intrycket, de har dina poster visat sedan länge. Jag ber om ursäkt om jag sårade dig. Det vara ett oskyldigt menat skämt bara.

Mr Jim är bra på overkill, det är en studentskada han har ådragit sig på Universitetet. :D

Horizon

Komma här och ställa krav? Vafalls pöjk!?

Tror snarast att det är så att herr Piper har villat bort sig i det fenomenala ordbajsandet i "Försvarsbeslutstråden". Den orkade ju inte ens _jag_ läsa... :)

(För ni har väl märkt att jag inte varit inne och kladdat i den än? :D )

Har jag något att skriva om Putin, så lovar jag att fatta mig kort, Peter. Tills vidare nöjer jag mig med att tycka att Putin är en skum/svår jävel. Svårt att sätta fingret på honom. Får en känsla av att han säger ungefär 2 procent av allt han tycker... :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

BEQ

Rekommenderas: Tjetjenienkriget av Anna Politkovskaja. Där kan man läsa en hel del om hur det moderna Ryssland fungerar i konflikter. Själv finner jag det rätt otroligt att man inte för upp detta på dagordningen i FN eftersom det begås väldigt starka brott mot folkrätten där.

/BEQ

simon

QuoteOriginally posted by Jotte

Oroa dig inte Peter, du har inte gett det intrycket, de har dina poster visat sedan länge. Jag ber om ursäkt om jag sårade dig. Det vara ett oskyldigt menat skämt bara.

Mr Jim är bra på overkill, det är en studentskada han har ådragit sig på Universitetet. :D

Det är lugnt, ingen skada skedd! :)

Förresten, ni kan kalla mig simon, det är mitt riktiga namn....

peter piper är bara en låt som jag hade på hjärnan när jag reggade mig lite halvseriöst, innan jag upåptäckte att detta forumet faktiskt var trevligt!