Till MSFS... stora jpg bilder

Started by Swede, February 18, 2004, 12:28:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Phlerp

Lars Fält startade försvarets överlevnadsskola i Karlsborg. Han har även varit med och gjort försvarets handbok för överlevnad som för oss på I22 var mer eller mindre en bibel. Han är inte bara en guru innom svenska försvarsmakten utan även känd internationellt när det handlar om överlevnad.

BEQ

Det finns nämligen en annan köldguru där uppe vid namn Anders Linné. Han är nog den segaste gubbe jag någonsin sett. Ca 50 massor gammal och det värsta sexpacket jag någonsin skådat. Han hade lite köldutbildning med oss under vpl och på Militärhögskolan.


/BEQ

Swede

är det ngn som vet vad titeln på överlevnads filmen?

Horizon

QuoteOriginally posted by Swede


            är det ngn som vet vad titeln på överlevnads filmen?


Menar du den jag såg på Discovery så heter programmet "Ray Mears Extreme Survival" kort och gott. Han är runt i världen och "överlever" i olika klimat. :)

Testa DC och se om du kan få tag på avsnittet. I doubt it though... :-/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Phlerp

#44
"Det spelar ingen roll hur mycket blåbär man blandar i, skägglavsgröt ser fortfarande ut som snor, har konsistensen som snor och smakar snor. Då svälter jag hellre."

Swede

Tyckte att konsistensen var mer utav katt hår :D

Tackar, jag ska kika runt och se om ngn bekant råkar spela in

Phlerp

QuoteOriginally posted by Swede
            Tyckte att konsistensen var mer utav katt hår :D

Inte när man kokt det efter att det legat i blöt i 8 timmar för att luta av det.
Läste att för att täcka dagsbehovet av kolhydrater så behöver man sätta i sig ett kvarts kilo lav (torr vikt). Vem fasen lyckas med det, oavsett om det är en nödsituation?

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst