News:

No significant change

Main Menu

www.nosig.se

Started by Obizzz, February 18, 2004, 08:54:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Obizzz

hehe som sagt mailen står ju i min signatur :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

AndersO

Lite OT men.. Signaturer dyker inte upp för mig i Explorer men däremot i Opera, knäppt eller?

Schysst hemsa!
ââ,¬Å"I will make weapons from your booones!!ââ,¬Â

Obizzz

konstigt, jag kör IE och det fungerar utmärkt. Det kanske är någon userinställning på forumet?
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

Weas

Obizzz, jag är fortfarande helimpad, men jag har en synpunkt.

Först idag lade jag märke till lilla menyn som dyker upp till höger (trots att det står i fetstil att man skall använda den). JAg har alltid förstått att det är vänstra huvudmenyn som menas. KAn man göra högerkanten lite renare så att där bara är lilla menyn (låter som ett McDonaldsmål) dä eller kanske lägger länkarna längst upp på det fönster man väljer i huvudmenyn? JAg skulle önska en lite tydligare undermeny helt enkelt, det vore extremt synd om folk missade alla de sidorna när man snabbt hastar igenom vår site.
Annars är det helt sjuuukt (låter som Grynet (som för övrigt starkt ogillas)) bra.
Nordic Simulator Group
www.nosig.se

AndersO

Ups, det var en userinställning ja.
ââ,¬Å"I will make weapons from your booones!!ââ,¬Â

KeyCat

Lysande web-sida Obizz! Tror att den kommer att generera fler trevligt folk till vårt forum och det är nog precis vad vi behöver för att inte vår hobby skall dö ut till förmån för de förfärliga konsolerna ;-)

Fick ett par ideér som jag skickar vidare som input....

1. Eftersom vi har "Nordic" i vårt namn kanske bakgrundskartan skulle visa hela Nordens konturer och kanske ha Sverige ifyllt som det är nu.

2. Lite lätt ange våra medlemmars geografiska position med röda små prickar på
kartan och vi lär ju få en hel del  prickar här i söder ;-)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Obizzz

jag tänkte göra det så men hittade ingen bra karta över norden just då och sköt upp det på framtiden :)

Weas: kanske om man lägger menyn högst upp? fast då får ju aktuella nyheter en sämre plats och där kommer stå en del intressant framöver är det tänkt. Det är inte lätt att göra en lättnavigerad sida man får helt enkelt tänka att användarna är blinda men då får det ju inte plats :)
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

Weas

@ Obizzz:
Kan man inte låta nyheterna osv ha den högra kolumnen ( de är ju statiska så man vet att de alltid är där) fast helt enkelt lägga de länkar somhör till rubriken man valt vara i fönstret som kommer upp? På så vis ser man länkarna snabbt när man läser igenom texten.
Nordic Simulator Group
www.nosig.se