News:

No significant change

Main Menu

www.nosig.se

Started by Obizzz, February 18, 2004, 08:54:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

Ang. mailadresser...så observera att den diskquota som ingår hos B-one (125 mb?) är inklusive mailkonton. Så tänk på att hålla rent Era mailboxar...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Obizzz

ok tack för tipset lupson. Jag lovar att gnälla på er om det blir ont om plats, ja lupson det abonnemanget nosig ligger på är 125mb
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

...och värt att tänka på är att förutom hemsidan och epostkontona så skall även sql-databasen för hemsida och eventuellt forum rymmas. Nu vet jag inte hur snabbt en sql databas växer i storlek men det låter som om det kan ta slut snabbt.

Min spontana rekommendation är väl kanske att man använder sin nosig-adress till att forwarda - det borde väl lösa quota problemet på mailen iaf...
snappahead

Mr Jim

griffin>Hur forward:ar man egentligen? Har funderat på det om man ska typ resa utomlands och vill skicka sin "seriösa" email till typ ett hotmail konto
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

griffin

Humma, jag är ingen expert på området - såg bara inställningsmöjligheten mellan att forwarda och ha mailen lokalt på b-one, som nosig.se ligger på. Så jag gissar att det beror helt enkelt på var du har din mail...

Så... är det t.ex. din studentmail så *gissar* jag att ni har unix system. (Det hade vi). Då skapar man en fil på sitt konto som heter nåt i stil med .forward som innehåller rader med epostadresser dit mailen forwardas.

Har man ett konto på jobbet och kör windows ber man admin ställa in det tror jag, eller så tittar man lite i outlook och ser vad det finns för inställningar.

Har man home.se tja... då har man ju redan webbaserat, men för all del, det kanske finns nån inställning där med.

etc etc :)
snappahead

Obizzz

Om du vill så kan jag ställa in så din mr_jim@nosig.se forwardar till din ordinarie istället
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

Obizzz

alla som hittills varit intresserad av mail har också varit villiga att sponsra
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

Weas

Ja, faktiskt ingen dum ide ctrl. Vi finderar på det. Forumet kan ju fortsätta vara gratis förståss, men NOSIG Pro (egen mailadress :) ) kan ju förpliktiga ett litet bidrag.
Nordic Simulator Group
www.nosig.se