News:

No significant change

Main Menu

Bra jetstidssim för n00b?

Started by TrakDah, January 30, 2004, 17:58:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

snappahead

TrakDah

Jannes F18 e för systemkomplex (samma fel som F4 f.ö). Dvs: man måste ha doktorsgrad i avionik *) innan man kan ratta den.

/TD

*) Kom inte dragandes med att "2-3 timmar vid sidan av räcker", för jmf med BF1942 och alla andra spel på marknaden är F4/JF18 helt klart de mest systemintensiva titlar jag känner till. :)

Obizzz

Man kanske helt enkelt är så skadad att man inte inser hur lång tid det tog att lära sig :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

Jaja, okej okej :p

AfterBurner!!! :D Fast den finns väl knappast för PC...
snappahead

F16_Filur

QuoteOriginally posted by ctrl

Falcon4 originalmanualen innehåller inte mycket som stämmer längre... spana in SP3 manualen istället :D

Den är väl trevlig som broshyr/översikt, men tyckte nog den (sp3 manualen) var i tunnaste laget vad gäller luft-radar och missiler. Särskilt för AIM120. Inte direkt nån solklar steg för steg anvisning. En stor del av poängen med F4 är väl att man vill lära sig systemen hundra? Även om man tycker de är "oergonomiska" och underlägsna våra så är det ju ändå intressant! Det komplexa är lockande, men jag personligen tycker det saknas bra handledning. Finns det inga tredjeparts träningsupdrag/tracks för F4 med tal? Eller kanske inte möjligt?

Obizzz

jag håller med F-16 filur om att dokumentationen där är lite bristande då originalmanualen inte stämmer och SP3 är ganska bristfällig jag har lärt mig mycket genom att fråga vilket ju för övrigt är fullt tillåtet här på forumet :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

TD:\>> Kör på USAF, det är fint att börja med och grafiken är faktiskt inte så pjåkig. Sedan får man ju faktiskt chansen att släppa en och en annan AGM-130. :)

Scriptade uppdrag, men det kan man leva med när man är nybörjare. Det är då man gråter av glädje när man för första gången ser F4's dynamiska kampanj. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

Tack för den länken! Verkar vara precis vad man behöver:). Körde bara lite navigering och landningar sist, men det var kul.

TrakDah, du har inte funderat på Mig Alley? Det är en av de sims som fått absolut bäst kritik genom tiderna (bortsett från multiplayer stödet). Dynamisk kampanj och fruktansvärt bra AI. I och för sig som ett mellanting mellan propsims och  moderna jets kanske...

QuoteOriginally posted by ctrl

:)
Ska försöka få upp en web med allt annat material man har liggandes... tills vidare vill jag påminna om denna tråd:

http://oldsite.simhq.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=31;t=002902;p=