News:

No significant change

Main Menu

CSLA 2

Started by Jotte, January 28, 2004, 02:52:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Jotte

Ladda ner, installera och njut. Mycket välgjort mod som slår det mesta på fingrarna.
Inkluderar en 30 uppdrags kampanj, omgjorda såväl som helt nya fordon, flygplan och soldater.

D O W N L O A D s  (213MB)

PRIMARY DOWNLOAD SITE

OFP.CZ MIRROR

BLACKDOG'S MIRROR

När man använder beta patch exe:n bör man köra med version 1.94 då senare versioner kan leda till fel i kampanjen. Det finns en version som funkar med 1.91 som också installeras automatiskt.
Dessutom bör man vara uppmärksam vid installationen, då de inte gjort något mellanslag mellan Operation och Flashpoint i standardinstallationssökvägen, så man verkligen får moden installerad i sin Flashpoint katalog och inte i en separat ny "OperationFlashpoint" katalog.

För mig kändes denna mod som lika mycket uppfriskning av Flashpoint som Resistance var av originalet. Och denna "kostar gratis" :D

Jag föreslår att CSLA 2 blir NoSiG standard. :)

KeyCat

Tankar :D

Nu är det bara tid som saknas för att testa allt nytt som kommit de senaste månaderna...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Jotte

#2
Lite smolk i glädje bägaren finns det tyvärr.
Ljudeffekterna suger svårt till 90% i denna mod. Enda som är bra egentligen är hkp ljuden.
Dessutom är Single player uppdragen inte sådär över sig och runt sig. Briefingarna är av samma typ som i ctrl's Get back klassiker.... (inget ont menat till dig ctrl :) ) Kampanjen är en blanding av pubertalt Hollywood trams (kärlekshistoria t.ex. :-OO  ) och väldigt långa cut sceens/intro som har lite väl mycket "titta vad jag kan göra" över sig mer än att det tillför något.
Inget snack om att det ligger mycket jobb bakom dock.
CSLA's styrka är de otroligt snygga 3d modellerna på fordon och CSLA soldaterna.