Lite intressanta kommentarer om tyska MiG 29:or

Started by Obizzz, January 14, 2004, 20:43:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Obizzz

http://www.aeronautics.ru/mig29site2.htm

kul läsning mycket negativt men även lite positiva kommentarer

"On one occasion I remember the F-16s did score some kills eventually, but only after taking 18 ââ,¬ËœArchersââ,¬â,,¢."

hehe
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

Hehe, härlig läsning! Inte visste jag att Mig-29 var så kapabel... har hört om ryssarnas fina aerodynamikkunskaper, men trodde inte att de var _så_ bra. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Intressant. Det finns säkert nån här som vet mer, men man undrar ju nyfiket hur en viss svensktillverkad kärra står sig (F-16 i all ära); när man läser om mig-29:ans goda aerodynamiska egenskaper och turnrate slås man ju av att det är något som framhävs även för Gripen. Nu har inte gripen nån motsvarighet till HMD och archer (än, vad jag förstått) men ändå... Någon?
snappahead

griffin

Vore tipptopp :p

Inget åt det här hållet andtar jag?

Apråpå det; det har fyllt på med lite hi-res bilder på gripensiten. För några år sen var det gott om högupplösta bilder (har dem liggandes här om nån är intresserad) men sen tog de bort dem och ersatte dem med ett skralt utbut lågupplösta. Nu är det fullt med fina högupplösta igen, en hel del nya fina (nåja, nya och nya, för mig iaf)
snappahead

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

griffin

Obizzz: appråpå högupplösta bilder, spana in denna Nosig tråd.

BEQ: som vanligt då. Hade varit fett! Jag har några frågor som kanske du (eller nån annan med för den delen) kan svara på men jag tar det i en annan tråd.
snappahead