News:

No significant change

Main Menu

installations guide sticky

Started by RAY, January 14, 2004, 13:19:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

RAY

Vore bra med en sån där det står hur man ska gå tillväga med alla patcher.
O lite bra filter med nosig standard för bms, såg att Maverix har en fin fin sp3 som va lätt att installera. Lite tips o tricks för grafik inställningar kan ju oxå va bra o ha.

Tog mig nästan hela kvällen att få det o funka bra så tänkte att kanske vore dags för en installations guide här på nosig sidan ?

Orkar nån hålla den uppdaterad nu när det dycker upp en massa godis titt som tätt

:)

griffin

#1
Stående ovationer! Jag måste fanimej testa å installera så snart jag bara kan, bara för att! :D

edit: innebär det att SP4 är publik nu?
edit2: ah, ok. Så denna guide är då inte aktuell ännu mao. snyft. ge oss SP4 NU! :D
snappahead

Swede

ah.. så nu behöver man inte "defragga" och starta om före/resp efter varje steg.*



* Det har rekomenderats för mycket länge sedan i tiden att man skulle göra så, vilket lidande :D

Obizzz

jag minns det där men tyckte att det var lite väl överdrivet att hålla på på det viset :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Obizzz

jojo en defrag då o då gör man ju jag menade mest den gamla metoden där man skulle göra det mellan varje steg.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

SledgeHammer

Allvarligt... att defragmentera mellan varje steg var bara bull... och kommer alltid att vara det.

Likaså den otroliga omstartshysterin som rekomenderades under installation.
Mvh  - Stefan -


Obizzz

ah sledge bekräftar det jag alltid visste :)

med då o då menar jag alltså nån gång i månaden eller så...
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

SledgeHammer

Jag låter min burk göra det tidigt varje måndagmorgon. Om det behövs. Har för mig att jag satt gränsen till 10% fragmentering eller så på stora partitionen (400GB) och 5% på systempartitionen (8GB). Varför låta disken flytta huvud i onödan? =)
Mvh  - Stefan -