Doku-reality-thingy om SAS-utbildning på Femman...

Started by Horizon, January 11, 2004, 14:50:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Kanske något som kan vara intressant att glutta på. Eller så är det bara en realitysåpa i mängden som får mig att vomitera kraftigt över vardagsrumsbordet... :)

Saxat från Kanal 5's TV-tablå:

Elitsoldater - dagar i helvetet.

"Brittisk BBC-realityserie från 2002. Träningen inom SAS, Special Air Service, är gjord för att knäcka folk. Det är den ultimata fysiska och mentala utmaningen. Här har 29 frivilliga civila anmält sig för att visa att de är tillräckligt hårda och uthålliga för att klara den stenhårda träningen. Efter varje utmaning försvinner en eller flera deltagare tills bara de tuffaste återstår. Originaltitel: SAS - Are You Tough Enough?. Del 1/6."

Trevligt tittning!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

Horizon>Såg nåt liknande förut på Discovery mix, där man tog vanligt folk som fick göra massa suspekta tester för att se om SIS eller om det var MI5 skulle satsa på dom som rekryter, var en mängd experter med i programmet iallafall och gamla avdankade KGB-ryssar.

Alltid kul att se machodokusåpafolk bryta ihop framför kameran kanske.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

mmm ja, eller så kommenterar man det som nån snorunge på sweclockers:

"Har sett liknande grejjer innan, man blir faktist sugen och se vad man går för...Fast det händer att man tänker "omg ägd fittnoob" när någon kollapsar :P"

*suck* vad gör jag på sweclockers egentligen... :-OO

(Är på sweclockers forum för att lära mig mer om vattenkylning, som är mitt nästa moddningsprojekt ;) ).

Horizon

Uppdatering: Hehe, det där var ju riktigt underhållande. Jäklar vad folk ramlade av pinnen... :)

Intressant att höra f.d. SAS-soldater berätta och samtidigt jämföra med vad som sägs i boken jag precis läst (se under boktips). Djungeln verkar vara rätt hård mot en om man inte spelar med...

Dubble0zero

Om jag får spinna vidare lite på samma tema så kan jag rekomdendera en amerikansk doku såpa som heter combat mission, det är fyra lag som består av riktiga elitsoldater och SWAT killar som tävlar i olika milsim tävlingar, och om de förlorar så får de rösta ut en man ur truppen...

Det trevliga med dethär är att det inte är uppbyggt som en "vanlig" dokusåpa, det hänger inte på hur sociala de är, det hänger mest på hur bra de är på övningarna...

Dessvärre visas det inte på TV, så man får tanka från nätet. Själv har jag bara fått tag på avsnitt 4-15 men jag hoppas att jag hittar övriga om ett tag...
...000... =)

Horizon

00:\>> Lägg genast upp på FTP så att jag kan dra från dig! :)

Dubble0zero

Om jag bara visste hur man gör...
Men ger du mig en bra beskrivning på hur man lägger upp en FTP så visst...
Annars kan vi ju ta det via waste om du vill och har det...
...000... =)

griffin

lol@horiz@swec... ja där finns det ... ungar.

Det var faktiskt riktigt roligt att se programmet. Man får som vanligt ta det med en stor skopa salt men skottens dialekt var ju hård så det räckte bara den! :D

Kan spela in åt folk om nån är intresserad, har ju iaf TV på burken.

Vi pratade om SAS en hel del i lumpen, mycket av förbandets olika tekniker var direkt hämtade från SAS om jag fattade det rätt. Var ganska intressant även om jag tvivlar på att ens våra mest garvade fänrikar ens orkade fisa i samma tempo som SAS killarna. FÖr att inte tala om oss andra slapptaskar ;)
snappahead