News:

No significant change

Main Menu

Spelat lite i mellan

Started by predator, January 04, 2004, 11:39:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

predator

Hej killar , ville bara komma in och säga hej, som vissa av er sett så har både jag Jonas AKA PREDATOR. AKA, SASLAM , varit inne o spelat och min mighty wingman Martin AKA, SALSAM,
mestadels flög vi då JU87 D3 samt en del HE111 H6 , o allvarligt killa hur svårt kan det vara o skjuta ner en stuka. =) vi flög o bombade ut allt LV på baserna ,när detta väl var gjort så kunde man i lugn o ro plocka resterande, det var en kul nytändning i IL2 FB o jag kommer troligen att logga på lite oftare i närmaste framtid. men jag o martin kör ju fortfarande mestadels i WWIIonline, men mer IL2 kommer det att bli, så ha det gutt så ses vi In air... SALUTE



Ps. detta är min squad banner från WWIIONLINE, medaljerna är utdelade av högt uppsatta spelare i befäls strukturen effter lyckade kampanjer, så nu vet ni =)

Horizon

QuoteOriginally posted by predator


            Hej killar , ville bara komma in och säga hej, som vissa av er sett så har både jag Jonas AKA PREDATOR. AKA, SASLAM , varit inne o spelat och min mighty wingman Martin AKA, SALSAM,
mestadels flög vi då JU87 D3 samt en del HE111 H6 , o allvarligt killa hur svårt kan det vara o skjuta ner en stuka. =) vi flög o bombade ut allt LV på baserna ,när detta väl var gjort så kunde man i lugn o ro plocka resterande, det var en kul nytändning i IL2 FB o jag kommer troligen att logga på lite oftare i närmaste framtid. men jag o martin kör ju fortfarande mestadels i WWIIonline, men mer IL2 kommer det att bli, så ha det gutt så ses vi In air... SALUTE



Ps. detta är min squad banner från WWIIONLINE, medaljerna är utdelade av högt uppsatta spelare i befäls strukturen effter lyckade kampanjer, så nu vet ni =)


Det där var banne mig det kaxigaste inlägg jag läst här på NoSiG! Ska bli ett nöje att göra köttfärs av både dig och Salsam nästa gång vi möts. :D

Förresten, då måste det varit dig jag stressade ner i havet härom dagen? (kolla under Horizontens filmer) Trodde det var SweBeast som kallade sig Saslam, men jag hade uppenbarligen fel där... ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

lol, kollade filmen en gång till och noterade även att herr Salsam åkte på storpisk sekunderna efter. "Killar, hur svårt kan det vara egentligen..." Bah! :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

predator

LOL ja ja nån gång fick vi ju pisk ;)  vore ju fa.. annars hehe

Salsam

Och var hittar man dessa "tydligt fabrikerade filmerna" som natruligtvis måste gjorts i "progaganda/demoraliserande syften" som det pratas om? :-OO

FB är ett mkt bra spel som har mycket av det WW2 Online (www.wwiionline.com) saknar gällande flyg modelleringen, men så har det alla (andra) dimentioner också :D
Där flyger vi nästan uteslutande Ju- 87- B2 och man kan välja mellan att multicrewa med en annan spelare eller flyga utan tailgunner (läs man får hoppa bak och skjuta själv).
Det stora aha upplevelsen var hur mycket säkrare man var när vi flög tillsammans i tight formation och utnyttjade sina tailgunners!

Det måste jag säga - TAIL GUNNER POWER! they rule!

Fick 4- 5 nerskjutningar tack vara min AI TG, fast det förstås den är ju inte helt bra och skjuter bara korta skurar även om planet är 50m bakom och fyller siktet, då får man hoppa bak och hjälpa honom lite. Det innbär ju förstås att ingen flyger och då slutade det ibland med att man flög i backen.
Vi skulle döda för att få AI TG i ww2ol :D

Dock måste medges att till och med Hans- Ulrich Rudel blev nerskjuten 30 ggr och blev till och med av med ena benet men flög ändå :-OO
Stukan funkar mkt bra när vi har jakt skydd och när man har lokalt lufthärravälde, slår ut allt LV på ett flygfält på en runda med en rote Ju -87-D3, men de är trotts allt inga jakt kärror och inte särskillt snabba heller :-/

Hade iaf mkt roligt, dock saknar jag mer båt anfall Ctrl, jag vill ju sänka "Marat"!

Check Six!

Horizon

QuoteOriginally posted by Salsam

            Och var hittar man dessa "tydligt fabrikerade filmerna" som natruligtvis måste gjorts i "progaganda/demoraliserande syften" som det pratas om? :-OO


"Horizontens filmer", under IL-2:FB Online kanske? ;)

http://straight-pipes.org/nosig/read.php?TID=2180
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Phlerp

Måste säga att AI tailgunners är det jag tycker sämst om i FB. De är alldeles på tok för bra, och siktar lika bra oavsett hur planet de sitter i kränger. Och de siktar väldigt bra på långt avstånd. Innan man ens har kommit innom avstånd för att ens tänka på att börja skjuta så sätter de där prickskyttarna ett stort hål i motorn så att man har olja över hela huven. Tom när man kommer uppifrån från sidan eller head on i en jäkla fart så lyckas de få in de där ödesdigra träffarna. Jag vägrar att tro på att de var så pricksäkra på riktigt. Att den som styr planet dessutom får credits för nerskjutningar som AI gjort, något som de inte är det minsta delaktiga i, är ju bara fånigt.

Jag minns att AI:n var väldigt dålig i någon av de tidiga patcharna till IL2, och så dålig behöver den ju inte vara men som det är nu är det bara löjligt. Något i stil med den pricksäkerhet som man gett luftvärnet tycker jag vore rimligare.

bALoO

Finns det möjlighet att sätta på "engine overheat" igen? Snälla, snälla.

Sen undrar vi när servern kommer upp igen? :)
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970