News:

No significant change

Main Menu

Falklands

Started by Phlerp, December 28, 2003, 23:06:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Phlerp

För er som missat det så arbetas det på en Falklands-simulator sedan ungefär ett år tillbaka. De har just fått upp en ordentlig hemsida här: http://www.thunder-works.com/news.htm, och det ser väldigt lovande ut. Fast man bör väl ta det med en viss nypa med salt. Man har ju sett ett dussintal liknande projekt komma och gå under åren.

AndersO

Undrade just varför deras gamla sida slutat fungera.. Ska bli kul å ge engelsmännen på nöten :)
ââ,¬Å"I will make weapons from your booones!!ââ,¬Â

TrakDah

Detta skrev jag ihop ett antal år sen.

Kul att äntligen "få rätt" :D

/TD

AndersO

Bara de inte blir konflikter i utvecklingsteamet, har för mig att de både har medlemmar från argentina och england, hehe.
ââ,¬Å"I will make weapons from your booones!!ââ,¬Â

Obizzz

man kan ju alltid hoppas men många såna här projekt har ju gått i graven. :-/
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Phlerp

QuoteOriginally posted by TrakDah

Detta skrev jag ihop ett antal år sen.

Kul att äntligen "få rätt" :D

/TD
Jo fast den här utspelar sig ju faktiskt 1983. Men det du skrev är tydligen mer intressant än man kan tänka sig (hmmm... det där lät inte riktigt som jag hade tänkt det .;) ). Enligt va jag läst var ett av de största problemen för argentinarna att deras mirage III inte kunde stationeras på öarna eftersom landningsbanan var för kort, så de tvingades flyga hela vägen från fastlandet. Men efter kriget byggde engelsmännen ut flygplatsen och stationerade ett par Tornado-plan där. Tydligen ska engelsmännen skrota sina jaktkapabla Harrier innan de får F35:an vilket ger ett gap på några år då Argentina dkulle kunna passa på. Fast om G.W. sitter kvar på tronen i Washington så skulle han nog blanda sig i.

Jag vet inte om uppgifterna stämmer, för det är saker som skrivits i olika diskussionsforum, men det är ju en intressant tanke.

Obizzz

appropå det var kan jag hitta information om Falklandskriget? jag vet väldigt lite om denna konflikt.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

Det finns mycket skrivet om det kriget. Kika på Bokus eller Amazon och använd sökfunktionen. SAS roll redogörs för i boken som jag rekommenderade för ett tag sedan > "SAS - Från ökenkrigare till Ghost Force".
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names