News:

No significant change

Main Menu

NEJ NEJ NEJ NEJ!!

Started by TrakDah, December 27, 2003, 21:06:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TrakDah

Menvaihelvete!

Detta blev mitt livs dyraste hörlurar!

Det började med en enkel fråga jag ställde mig: "var kopplar jag in hörlurarna om jag inte vill hålla på å byta mellan deras och högtalarnas kontakter hela tiden?"

Öppnade och kollade in skorna på Live!Value-kortet. Fanns inget så jag resignerade och rotade fram en förlängningssladd för 3,5mm.

Skruvade ihop lådan och möttes av svart bild.

Visar sig att mitt grafikkort har dött!

:-( :-( X-( :-( :-( X-( :-( :-( :-X :-( :-(

Så nu har jag beställt ett HIS 128MB 9800 Pro. Borde hinna komma före nyårshelgen (hämtas på lagret i Solna intill där jag bor)

Ska också tala med Trygghansa å se om detta inte till del täcks av Drulleförsäkringen...

Nåväl, kommer inte vara online på ngr dar i varje fall

/TD

Dubble0zero

Men är du säker på att du inte bara har råkat komma åt grafikkortet när du var inne i lådan... det kanske bara sitter lite snett...
...000... =)

TrakDah

Monterat i och ur det 7 ggr nu vid lag... Testat monitorns bägge kablar (BNC och DSUB) och testat tjejens TFT. Ingen ger bild.

testat tjejens bärbara mot min monitors bägge kablar (BNC och DSUB) och bägge ger bild...

Det enda jag inte testat är att plugga in annat gfx-kort i min dator, men det beror på att jag inte har nåt annat kort att plugga in :(

Men tack för tipset.

/TD

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Phlerp

Vad var det som gick fel då? Statisk elektricitet?
Jag hoppas du är medveten om att man ska undvika att ha ylletröja på sig, gnugga sig mot grannens katt, släpa runt på fötterna heltäckningsmattan och stryka en ballong mot huvudet samtidigt som man pillar med innanmätet på en dator. :p
Synd på grafikkortet, hoppas det ordnar sig snabbt.

Dubble0zero

Ajdå...
Synd, hoppas att det löser sig snart på ett så snabbt och billigt sätt som möjligt...
...000... =)

TrakDah

men, mina två katter hjälper ju jämt till! Får de inte det?!

;)

/TD som fortfarande felsöker...

Mr Jim

Katter är ena mystiska djur, ska nog skaffa en när jag får större lägenhet/hus ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com