News:

No significant change

Main Menu

SP3 i horisonten

Started by Maverix, April 09, 2002, 12:42:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Maverix

Hej allihop

Med SP3 i horisonten har jag ett önskemål från er som kommer vara med på våra trevliga söndagar. (Om inte sommaren sabbar allt, vi får hoppas på regn)

Jag vill att ni mäter er Internet hastighet och mailar denna till mig, använd följande länk:  http://www.pcpitstop.com

För att det ska vara så realistiska värden som möjligt gör testet minst 10 ggr eller mer, gör sedan ett snitt på detta värde och maila till maverix@bonetmail.com
Det värdet jag är intresserad av är er UT hastighet men maila båda resultaten. Jag vet att det finns en hel uppsjö av sådana här test-länkar men jag vill att vi håller oss till pcpitstop.com så har vi gjort mätningen på samma villkor.

Maverix

Maverix

Jag känner till TP test, men vet inte hur realistiska värden den ger. Jag får 767kb i uppload med TP test och 2,5 Mb download.

pcpitstop ger mig ca 350kbit upload och 1,2-1,9Mbit download.

Men vi är ju i sverige, kanske borde vi mäta med TP test.

Horizon

Hej Maverix!

Jag fick 355 kbit/s i genomsnitt efter 10 test av _upload_.

_Nedströms_ hade jag 474,5 kbit/s i gensomsnitt efter 10 test.

Jag testade med PC Pitstop.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

980 kb/s ner, samma hastighet upp.

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Bax

Snyft..
Bara 134 kbit upload samt 394 kbit down (På TP test brukar detta värde vara strax över 512)
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Horizon

Flaskhalsen ligger definitivt i linan över atlanten. Jag föreslår att vi samtliga kör ett likadant test (upload och download) med TPTest som bara kommunicerar inom landet.

Horizon

Kom på en liten sak. Om ni vill kolla platsen för en viss IP-adress, kan ni ladda ner det lilla programmet "TraceRoute" som visar med en karta var du hamnar.

Leta på efter TraceRoute på Google eller www.download.com

ft

ctrl,
är hyfsat insatt, haft ett antal Linuxservrar och jobbat en del med "stora". :) Står faktiskt en nyinstallerad Linuxburk hemma nu som jag bara skall konfigurera upp.

Tyvärr är det DHCP, finns det något sätt att skapa en fast "länk" som alltid pekar till min burk?

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus