News:

No significant change

Main Menu

Hyper Threading...

Started by TrakDah, December 16, 2003, 19:08:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TrakDah

Nu ska vi se.. Om jag minns rätt (vilket jag tror jag gör) så kunde F4 köras på 2 CPU:er: Den ena för simulationen, den andra för kampanjen.

Gäller detta fortfarande eller har det kodats bort i alla patchar mm?

Om man har HyperThreading kan man ju ställa varje process mot en av 2 virtuella CPU:er, så i teorin ska det gå att göra det som beskrivs ovan på en HT-CPU.

Så, frågorna är
1. Finns det nån anledning till att köra F4 på 2 CPU:er?
2. Har nån testat det?
3. Har nån testat det mha HT?

/TD

Weas

Jag vet inte hur det är nu, men innan alla 3:e parts exe så stödde F4 Hyperthreading, men effekten var mycket marginell, så liten att jag aldrig hört någon som tycker det skulle vara värt besväret att skaffa 2x cpu.
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Mr_Pyro

Vet ej om F4 funkar med HT, men 2 cpuer gav ca 20-30% extra fps.
Jag körde Falcon 4 med dubbla celerons 300a @ 450Mhz & NT4 när det begav sig. Fungerade med win2k också, men man måste säga till OSet att det skall köra programmet på båda processorerna. Detta görs genom att ändra "affnity" eller når sånt i taskmanagern (var ett par år sedan, så minnet är lite luddigt) :-)

mvh
/Mr_Pyro

TrakDah

Jo, det är just det som går att göra på ett HT-system med! Frågan var om det lönade sig i F4 :-)

/TD

Weas

JAg vill med bestämdhet minnar att HT på den tiden var en besvikelse, gav bara en eller ett par extra FPS från 20 - 22 typ.
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


TrakDah

ok, tackar.

Nu ska jag bara komma på hur man ALT-TAB:ar i BMS! ;)

/TD

Weas

Nordic Simulator Group
www.nosig.se