BEQ och Magnus, ljud i cockpit?

Started by Obizzz, December 09, 2003, 16:42:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Obizzz

Jo jag tänkte ställa en liten fråga till er som har upplevt det :)

Hur mycket ljud hör man i cockpit och vad hör man? Märks det skillnad när man t ex slår på EBK?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Obizzz

tack det var ungefär vad jag ville veta kan vara intressant om magnus kommenterar ljudet i 37E också.
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

Horizon

Jag är ju ingen pilot men jag kan tillägga att ljudet från Gripen är bra mycket "vassare" än det som kommer från Viggen. 37'an "bullrar" mer, det är vad jag har lagt märke till när jag varit på plattan.

Hur det låter inuti har jag ju som sagt ingen aning om.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

jo det har jag också lagt märke till de få gånger de flyger gripen här över (F17 antar jag)
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

Assassin

På tal om ljud i cockpit...
Ni har väl provat detta ljudtillägg till Falcon 4?

http://www.sarnold.net/falcon4/Sounds/Sounds.zip

...eftersom jag vet att Obizzz flyger F4 så kunde det vara av intresse. Sägs vara ungefär det närmsta ett realistiskt ljud man kan komma i ett spel. (dock så förstör BMS lite missil-ljud..)
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Obizzz

tack assasin ska kollas upp dock sabbade BMS mitt ljud helt IMO det så kallade 3d ljudet har en extremt skarp övergång mellan höger/vänster kanal extremt jobbigt att lyssna på i lurar och jag spelar alltid med lurar.

Anledningen till att jag frågade från början var faktiskt för att jag justerade in mitt ljud i Lomac. :)
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

Obizzz

tack Assassin! med de här ljuden blev inte mina problem alls lika uppenbara då de flesta av ljuden som lät fel nu är tystare eller ersatta av bättre :D

vad är fel på ditt missilljud? mitt byter snabbt mellan kanalerna när jag skjuter så det låter lite udda men det kan man leva med.

Jag tog även tillbaks ljudet på switcharna i cockpit för den feedbacken vill jag gärna ha om man t ex tittar ut ur cockpit och trycker på hotas vill man veta om man tryckte eller inte.
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

Magnus

QuoteOriginally posted by Obizzz

tack det var ungefär vad jag ville veta kan vara intressant om magnus kommenterar ljudet i 37E också.

Som när det gäller alla motorer antar jag så låter det mer ju fortare du åker. Det är en tydlig gräns i 37E upplever jag över M0.75. Dock med dämpad hjälm så vänjer du dig snabbt vid motorljudet.

Rotekompisens motorljud dränks av dig eget om han inte tänder upp. Då hör du honom. Jag upplever inte att jag hör när jag själv slår igång EBKn. Kan vara vanesak. Ljudet från motorn i 37E är betydligt grövre och djupare än från SK60.