News:

No significant change

Main Menu

Nytt hopp i Tjeckien

Started by Lupson, December 01, 2003, 18:32:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mr Jim

Såga på, kritiskt tänkande är alltid en bra förmåga att träna på även om ens flickvänner/pojkvänner/sambos kan tröttna när man kommenterar att dom tittar på Ricki Lake och man själv dyrkar Dr Phil för hans något oamerikanska stil ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

TrakDah

Tror anledningen till att AIM120C valdes är en miss... Man tar det som finns i vissa andra spel, sen blir man fast och hinner inte ändra i tid. I fallet C är det ingen katastrof för enda skillnaden mot A är mindre fenor (för att få plats i F22:ans robottlucka).

Värre är att de sent bytte från AGM65A till K :(

/TD

Horizon

QuoteOriginally posted by TrakDah

I fallet C är det ingen katastrof för enda skillnaden mot A är mindre fenor (för att få plats i F22:ans robottlucka).

/TD

Ehh, det kan väl ändå inte vara enda skillnaden!? Skulle gissa att ungefär ett ton andra ändringar skedde mellan A- och C-modellen...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Phlerp

Vad händer om man öppnar den? Slutar garantin att gälla? :D

Fast om de hade något sånt system installerat så borde de ju försöka sälja den jättebilligt till alla tänkbara fiendenationer som sedan omöjligt skulle kunna bedriva krigföring mot USA eftersom hela deras försvar bygger på värdelösa amerikanska produkter.... Smart :D :D

Horizon

QuoteOriginally posted by BEQ

Här har jag inte torrt på fötterna, men är det inte 120B som är grunden till 120C? Jag har också hört att skillnaden endast skall vara styrytorna, men sedan såg jag att norrmännen sköt 120C i Vidsel med F-16, vilket fick mig att fundera. Förmodligen är det lite till.

Rätt intressant med AMRAAM. Trots att man köpt roboten "äger" man den inte. Endast Raytheons personal får öppna den. Sålunda vet man inte riktigt vad den innehåller. Den skulle ju t ex kunna innehålla en del som kommunicerar med satelliter genom vilka roboten skulle kunna få instruktioner att destruera sig själv eller också en IFF frågedel som gör att roboten inte går att skjuta mot amerikanska flygplan.

/BEQ

Eller ännu värre, missilen kanske vänder tillbaka och skjuter ner planet som i första läget avfyrade den... Eller så kanske den aktiverar sin kärnstridsspets och flyger till det avfyrande flygplanets hemmabas (som den lagrat i minnet via satellit) och smäller av där! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

khalifa330

Quoteoch man själv dyrkar Dr Phil för hans något oamerikanska stil

HAHAHA!!

Såg ni avsnittet när han hade en kvinna i studion som motsatte sig Invasionen av Irak?

Det var det roligaste jag har sett, värre än Foxnews.

Hela hans studio var för Invasionen och den ensamma stackars krigsmotståndaren fick kämpa hårt för att försvara sig.

Nej nu har detta ämne spårat ut totalt tror jag.:-/ :D
Fly Low, Hit Hard!

TrakDah

AIM120A och B skiljer sig ja. Men det är typ som versioner av Word: massor med förändringar, men inget nytt (som jag förstått det) Dess kod på nån miljon rader har ju uppdaterats carteftersom och antagligen har den nya CPU:er å så. Men missilens prestanda (som den presenteras) är densamma.

Och så är det med C med: det är en mini-B. Fast fortfarande lika kapabel - sägs det (hur man nu kan styra lika brant med mindre flygytor...)

Det jag menar är helt enkelt att i alla avseenden är A, B och C "samma" robot. Självklart finns det skillnader, men de är på ett plan som inte har nån vidare betydelse för slutanvändaren. Typ som att byta från Volvo V70 2002 till Volvo V70 2004.

/TD

zebra

För att återgå till ämnet- JAS-. Är det ingen som har kontakt med utv. ansv. på SAAB? Kanske kunde man få dem intresserade att på något sätt bistå med hjälp att integrera JAS i Falcon eller Lomac. Detta som ett steg i marknadsföringen internationellt.

Ju mer man exponerar sig desto mer intresse skapar den. Särskilt om vissa finesser (kanske inte de hemliga :-)  ) fanns implementerade.  Alla bäckar små leder till framgång.  Det är ju trots allt många flygintresserade i Real life som kommer i kontakt med virtuella sims (framförallt Falcon)

z.