News:

No significant change

Main Menu

Nytt hopp i Tjeckien

Started by Lupson, December 01, 2003, 18:32:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TrakDah

PR ägs av Bae, Saab har inget att säga till om i det avseendet. BAe var med å hjälpte en sim för ett tag sen (facit nedan om du inte komer på det) så de kunde då inte beblanda sig i fler/andra. Jag gissar att de tycker/tyckte att det var ett misslyckande, för spelet var skit.

Sa jag inte det? Jo, jag har ringt Saab och sen Bae och kollat redan (inför F2)

Facit: Typhoon, Bae ville satsa på att presentera sin EF2000 i en bred sim och inte det redan på marknaden accepterade Gripen. Som du vet förestår Bae både Typhoon och Gripen. Tydligen har de anseendeproblem med den förra - döm av min (o-) förvåning.

/TD

daft

Hörde precis att amerikanerna medelat Tjeckerna att om de väljer Gripen så kan relationerna länderna emellan försämras rejält. Både på det militära och politiska planet.

Mr Jim

daft>Var läste du det? Tjeckernas kommission sade vad jag hört att det amerikanska anbudet kom först på 3:e plats, men jänkarna är nog rätt uppstressade, deras flygindustri har ju verkligen gått på grund. Och Airbus går bättre och bättre.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

QuoteOriginally posted by Mr Jim

daft>Var läste du det? Tjeckernas kommission sade vad jag hört att det amerikanska anbudet kom först på 3:e plats, men jänkarna är nog rätt uppstressade, deras flygindustri har ju verkligen gått på grund. Och Airbus går bättre och bättre.

SVT Text-TV
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Varför blir jag inte förvånad... :-(
snappahead

Obizzz

Varför blir jag arg och irriterad...
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

ft

Obizz, redan?

TT (2003-12-12)  

Det har utbrutit ett ordkrig mellan Sveriges och USA:s ambassadörer i Tjeckien och slaget gäller Gripen. I nästa vecka väntas den tjeckiska regeringen besluta vilket stridsflygplan landet ska välja och en utvärderingskommission har rekommenderat Gripen. Det har gjort att USA satt ökad press på Tjeckien.
- Amerikanerna sprider osanningar om Gripen, säger Sveriges ambassadör Harald Fälth.

Han berättar att amerikanerna sökt upp nyckelpersoner i det tjeckiska samhället och en av dem, en parlamentsledamot, har lämnat över material som kommer från den amerikanska ambassaden till den svenska ambassaden. Materialet innehåller enligt Fälth felaktiga och vilseledande uppgifter om Gripen, till exempel att planet inte kan lufttanka och inkorporeras i Nato. Amerikanerna säger att det handlar om lobbying men Fälth anser att det handlar om smutskastning.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Mr Jim

Vidrigt, svenskar är fortfarande väldigt blåögda, hoppas dom står på sig! Vet nån om dom köper Gripen hur det kommer lösa sig med Amraam eller ska man vänta på meteor? Jänkarna blir väl inte så sugna att dela med sig om dom väljer Gripen.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com