News:

No significant change

Main Menu

Bättre OFP/R!

Started by Lomez, November 27, 2003, 22:11:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lomez

Får inte missas!. Spelet blev bland det snyggast jag sätt, och alla ljud e mkt bättre!

eld, damm, rök, blod, rekyler och krutstänk samt mkt mer!!
Lätt att installera!

http://www.ofpec.com/editors/ecfg/index.php

"Howdy all!  

The latest version of the ECP is available at
http://www.ofpec.com/editors/ecfg/index.php

We've sorted out a few bugs, and have now firmly established our developmental procedure. The dynamic range pack can be downloaded seperately from the core ECP files now.

Please download this new version.

We've also posted information on the ECP page about how you can make your addon ECP compatible.

Expect great things to come!

We are after talented people to help us as well: we are after people to help with effects scripting and config.bin modification.
"

från www.ofpec.com

måste testas!

:)   :)   :)   :)


T0TT

AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+,  MMX,  3DNow (2 CPUs)
2048MB RAM
NVIDIA GeForce 6600 GT x2 SLI
Sound Blaster Audigy 2 Platinum
Logitech z-5500

KeyCat

ECP är cool men måste säga att jag föredrar Goldmembers ExploMod (smoker version). IMO betydlig bättre explosions/rök/helidust effekter :)

/Christer (a.k.a KeyCat)
>> It's all about teamwork! <<

Lomez

okej, själv e denna första modden jag testat för att uppdatera effekterna lite men jag måste säga att de e väldigt stiliga, men finns det bättre så ska jag nog testa dem också ;)

KeyCat

Du hittar den senaste versionen (1.49a) av Goldmembers ExploMod här...

http://ofp.gamezone.cz/_hosted/bratty/PB/files/OFPR_Addon_GMRexplosionsMod_v149.zip

/Christer (a.k.a KeyCat)
>> It's all about teamwork! <<

Lomez

Nån som vet varför d ej går att lägga till vissa vapen eller dylikt när man startar med ECP Patchen till OFPR, får bara upp en gul ruta ..hör bakgrundsmusiken men bilden blir helt gul, när jag går tbaka till mappen och tar bort vapnet eller det extra jag la till så funkar det igen att starta, vissa vapen m.m går att lägga till under addons, men inte alla.

Någon som vet hur man lättast kan göra så det går att använda vilka vapen man vill i OFPR ECP.? alltså när man gör egna uppdrag m.m


tack på förhand
Lomez

Dubble0zero

Hmm, vet inte om det är det, men jag har läst på det officiella OFP forumet om folk som har hafft problem med vissa addons, de har löst det genom nått nomap komando, dock så vet jag inte riktigt vad det är, men jag kan tänka mig att det är ett komando som skrivs in i genvägen precis som man gör med mod folders och nosplash...

Men som sagt så är dethär inget jag vet, det är bara lösa "rykten" (eller vad man ska säga) och mina egna slutsattser...

Så nån som är lite mer insatt (KC kanske) kan väl säga sitt om saken...
...000... =)

Lomez

-nomap funkade inte  :-OO

konstigt för det e bara när jag lägger till vissa addons i default addons mappen -> codemaster/operationsflashpoint/addons, ecp/addons och res/addons,  spelar ingen roll vilket utav dem man lägger det i, får upp gul startruta i spelet, gult överallt, tar jag bort addon vapnet eller vad jag nu la dit så funkar det klockrent igen, testade la dit en annan addon, ett annat vapen och det funkade iaf bra, typ vissa filer funkar bara., tänkte om d va nåt man måste ändra i nån config fil kanske?


det e som sagt bara när jag använder ofpr med ecp. måtte finnas nåt sätt.., :-/



Lomez
:D