News:

No significant change

Main Menu

J8A

Started by Jotte, November 04, 2003, 16:52:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte

Nä alla är inte prylfjollor. :p :D

F16_Filur

#25
QuoteOriginally posted by BEQ


            "Talk to the left cause you ain't right..."  :)

Mina kraftigaste invändningar mot IL-2:

Olika avstånd panel-förare i olika flygplan. I de tyska sitter man alltid mycket närmare panelen med kraftigt försämrat synfält som resultat. Säkerligen avsiktligt.

Enastående svårt att bli av med fart vid landning, vilket tyder på en något oexakt flygmodell. Jag är säker på att ctrl håller med om detta.

/BEQ

Jag hade en gång fel, men det var ett misstag...

Har inte tänkt på det där med avståndet till panelen, men du har nog rätt. Siktena i de tyska känns också märkligt pyttiga, särskilt i FW190. Överhuvudtaget är det nåt som inte känns rätt inifrån cockpitarna. FWnÃ,´s ser visserligen riktigt modern och hi-tech ut när man tittar ner... men vyn ut är inte lika trevlig. Nån som förresten jämfört P51 från WW2 Fighters med FB?

Jo, det med kartan... alltså den är oergonomisk. Bättre vore om man kunde få upp en helskärmskarta som i LO. Också! Med bara vissa små ändringar kunde IL2 bli en riktig höjdare. Tänk med mer realistiska mynningsflammor!

Sen är det fjolligt att använda padlocken. När jag körde med X45 hade jag vänstra POVÃ,´n som följande:

vänster - look left back up
upp - look straight up
höger - look right back up

högra POVÃ,´n default med med "upp" som - look front up.

På throttelns 4-vägs switch:

vänster - look front left up
höger - gissa en gång
upp - normal vy, ner - wide view. (skjuter aldrig från near view).

ft

Vingglider man går det rätt fint att ta ner farten... ;)

(Även om det finns de som sett mig i aktion som påstått att jag måste varit full)

Mvh,
 /Fredrik

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

BEQ

Hävdar ändå att en padlock med en snabbknapp för att titta in i kabinen är det mest realistiska. Däremot borde siktförhållanden ändras så att man tappar padlock direkt målet går in i moln alternativet solen mer än kanske en sekund. Padlocken ska då stanna direkt och man får manövrera sin vy därifrån.

Vingglida är ju knappast det lättaste i IL-2, men det är den tekniken jag också brukar använda.


/BEQ

F16_Filur

Har äntligen fått AEP att funka nu och ser att de förstorat siktena på de tyska planen. De ser dock tråkiga ut jämfört med en del andra.

Jag slutade nog använda padlocken just för att där finns en del övrigt att önska. Att köra utan padlock ökar ju också chansen för att lyckas med överraskning/camoflauge. Liksom att verkligen försöka "hitta" något, inte bara "klicka". Självklart är det annars trevligt att kunna få "huvudet" att följa målet.

Precis som att man kan ställa in att endast ha tex friendly icons som uppenbarar sig på ett visst avstånd, borde man kunna ställa in avståndet för padlocken. Eller jag har kanske missat det?

[LostBoys]FAT

har jag förståt fel eller kan man ställa in så huvudet följer målet i IL2 FB ACE????

Horizon

QuoteOriginally posted by [LostBoys]FAT


            har jag förståt fel eller kan man ställa in så huvudet följer målet i IL2 FB ACE????


Padlock har funnits hela tiden i IL-2. Tryck F4 (tror jag, använder inte padlock själv) när du har en fiende framför dig så följer piloten honom med blicken. Kräver dock lite övning att flyga med padlock, så att man inte flyger i backen medan man tittar efter en fiende bakom vänster axel.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

F16_Filur

[LostBoys]FAT - nej jag menade inte något i stil med natural head movement som finns i Flanker. Syftade bara på padlock. Visst är det lätt hänt man flyger i backen med padlock. Tycker man får både bättre situationsmedvetande om man lär sig flyga utan den, samt hanterar planet bättre. Man får visualisera för sitt inre var han är, och uppdatera emellanåt.