News:

No significant change

Main Menu

J8A

Started by Jotte, November 04, 2003, 16:52:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mikke_EAF331

Att man stegar runt zoomen gör mig inte så mycket, däremot stör det att den alltid startar på löjligt hög inzoomning (varje gång man startar om FB).
Mikke_EAF331, C.O. EAF

Obizzz

"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Jotte

Med tanke på att både IL-2 och LOMAC är helt bedrövliga i sitt interface kan man ju börja undra så smått ctrl. Som Trakdah sa om LOMAC så gjorde vi betatestare av IL-2 samma försök att få ändringar i IL-2 men möttes mer eller mindre av en "talk to the hand" attityd :-X

BEQ

"Talk to the left cause you ain't right..."  :)

Mina kraftigaste invändningar mot IL-2:

Olika avstånd panel-förare i olika flygplan. I de tyska sitter man alltid mycket närmare panelen med kraftigt försämrat synfält som resultat. Säkerligen avsiktligt.

Enastående svårt att bli av med fart vid landning, vilket tyder på en något oexakt flygmodell. Jag är säker på att ctrl håller med om detta.

Jäkligt inexakt och seg padlock. Vet inte hur många ggr jag dragit i backen för att padlocken har svårt att bestämma sig eller måste börja om från början. Tappar jag ett mål fortsätter jag ju självklart att titta i den riktningen (t ex om målet ligger bakom huvbågen mer än någon sekund). Inte fan börjar jag titta rakt fram.


/BEQ

Phlerp

Det borde finnas en knapp för att titta frammåt mitt under padlock också. Och när man släpper den så återgår man till den vinkel man tittade innan. Om planet man padlockat försvunnit ur den vyn så förlorar man padlocken....

Vore inte det logiskt?

Obizzz

det finns en sådan knapp.. fast den fungerar bara när man är padlockad alltså inte om man själv pannat åt t ex vänster och sedan trycker på denna :(

listan över saker jag irriterar mig på i FB är lång och Oleg är ju inte väldigt tillmötesgående när han har fel :P

ta trim t ex *ryser*
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Mr Jim

ctrl>Hehe, neh inte direkt, du flyger ju själv så ditt ord väger tyngre än mitt :)

Jag gillar ju ovanliga kärror och drivs inte av nåt alltför överdrivet ego som vissa verkar göra på simhq eller ännu värre ubi forums, jag gillar de ovanliga kärrorna. Är klart kär i P-38:an bl a men har inte kunnat flyga så mkt pågrund av försäljning av grafikkort.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Mikke_EAF331

Det där med att det är svårt att ta ner farten vid landning är något som kom med någon av patcharna, ändå tycker jag det har blivit lite bättre med AEP.

Padlock fungerar väl inte riktigt perfekt, men numera kör väl alla med TIR ändå? :p
Mikke_EAF331, C.O. EAF