News:

No significant change

Main Menu

Debrief 23/10

Started by Bax, October 24, 2003, 11:18:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Debrief online 23/10

Fem flygare anmälde sig:
Bax
Maverix
Lupson
Masa
Weezer

Vår första mission blev ââ,¬Âbridgebustinââ,¬Â enligt briefing. Vi råkade tidigt ut för tekniska problem, Maverix hade dålig hörbarhet i TS och dålig uppdatering i 3d världen., så illa att han fick hoppa ur när han stod på banan. Problemen försvann då han bytte DNS server hos bostream och lite senare gick Maverix in i Falcon UI som STRIL ââ,¬â€œ fungerade utmärkt och han hjälpte oss med SA för deviation till alternativ bas.
Masa lyckades inte snygga till sin TS uppkoppling och följaktligen så var det bara hörbarhet 2 på Masa.
Eftersom alla stod line up for T/O så brydde vi oss inte om detta och gjorde ett försök iallafall. Weezer som kom in sist var tilldelat ett plan ur support flighten som ombeväpnats till GBU strike, dock hade han ingen överensstämmande färdplan utan fick hänga med visual, detta ställde till det då han fick leta mål via snowplow och inte kunde referera positioner kring steerpoints. Mycket letande via bullseye gjorde att han brände mycket soppa och fick tidigt lämna för Alterante field.
Om det beror på nätbelastning eller nya patchar vet vi inte men vi hade helt klart problem med uppdatering och Lupson låste och bombade frenetiskt men lyckades inte träffa mer en en bro.
Som väntat var lyftvärnet kraftigt och det kändes inte helt komfortabelt att invänta alla för sina bombruns. Som flight lead fick jag tillslut ge alla weapons free och möjligheter att gå på valfria mål. Masa fick CTD, kan kanske bero på BMS installation på Falcon med flera combat theater ?

Vad lärde jag mig av det här:

* jag är rätt ny på planering och idén med flera mål på samma färdplan är svår att genomföra, i alla fall om målen ligger för nära och vi går mot samma mål. Bättre då att dela upp mål mellan elementen redan pre-IP och ha en återsammlingspunkt där vi får utvärdera resultatet och bestämma fördelning på nästa mål. Alla bör ha möjlighet att switcha radio kanal, för att dela upp varje element under själva striken, och en broadcast eller proximity kanal.

* Laserbomba från höghöjd och kort ingress är svårt och det slutar ofta med att man står på näsan och får ingen release cue ââ,¬â€œ luftvärnet tvingade hela tiden upp oss till angels30 vilket brände stora mängder soppa. Längre ingresser hade minskat risken för ââ,¬Âcomming off dryââ,¬Â

* Vi måste verkligen trycka på att alla jobbar med sin TS uppkoppling och har bra headsets ââ,¬â€œ det blir så mycket roligare då man har bra hörbarhet. TS-servern i Götet bör uppgraderas till en senare version. Vi kanske tom borde prova alternativa lösningar. Tex RogerWilco eller Falcons egna system (som ju har vissa fördelar med integrationen i cockpit) ââ,¬â€œ detta borde provas seriöst av en liten grupp som gör ett online med enbart detta syfte där alla laddar upp med olika fungerande system på sin hemdator.

* Alla ompatchningar, nya exe och tillägg ökar naturligtvis risken för CTD och problem. Mitt förslag är att NoSig snarast gör en ny standardiserings patch då vi bygger på andra virtuella Sqds beprövade lösningar samt att vi provar denna tillsammans med kommande BMS MP-exe tillenbörjan och låter ögongodiset vänta några versioner.

Hur blev resultatet av ââ,¬Âbridgebustinââ,¬Â:

Vi lyckades förstöra 3 av 4 broar. Tyvärr så gjorde soppa brist att vi inte kunde slutföra jobbet och ââ,¬ÂTaedong bridgeââ,¬Â står kvar och strategiskt så är det en av de viktigare broarna (därav kanske det kraftiga luftvärnet ?). Efter att Masa fått CTD så var vi bara tre humans. Weezer utelanda på Koksan (hittade en bit strip som inte var sönderbombad). Bax och Lupson nådde homeplate. Inget fientligt flyg syntes till, luftvärn å andra sidan var det gott om.

Vi gjorde snabbt en ny planering för att slå mot en TV-station högt uppe i Nord-Ost.
Två flighter ââ,¬â€œ en SEAD gick först med JSOW och sedan striken med 1 minuts skillnad.
Masa fick tacka för sig så nu var vi fyra.
Strax väster om  Wonsan fick vi kontakt med fientligt flyg, IL78, som vi inte engagerade men noterade dess position.
SEADen fick inga bra mål kring TV-stationen och fick Weapons hold ââ,¬â€œ vi vände ut mot vår egress steerpoint och kunde lyssna i radion hur striken gjorde kattmat av TV-stationen.
Lupson och Weezer delade ut och tillintetgjorde mål på löpande band och SEADen lämnade frekvensen för att diskutera vad vi skulle göra med vår ordonans. Vi bestämde oss för att snowplow söka kring området väster om Wonsan där vi vet att det alltid står mycket materiel. Mycket riktigt så får vi fina träffar på bla SA-2.
Kort efter så får vi kontakt med den ensamma IL78.
-Cowboy42 got lock on IL78 Bulls 335 for 25 at 25000 request permission to engage !
-Cowboy42, Cowboy41 weapons free
-Fox3 close, pitbull.....splash
Det stora flygplanet verkar inte allvarligt skadat och fortsätter förbi.
-Cowboy42 still engaged hook right for heaters
-Fox2 close
Alla fyra lyckas ta sig hem och vi får mycket kredits för detta mission.

Vi är nu inne på dag 10 och jag är imponerad att så många dök upp igår mitt i veckan för två långa missions ââ,¬â€œ TACK !
Vi planerar att fortsätta på lördag 25/10.

Mvh
Bax



Bax
87th Stray Dogs VFW


weezer

#1
Nice Debrief...Riktigt härlig läsning...Nä Nu måste jag ut i "Skrubben" och städa upp...Väntar ju Srorfrämmande ikväll:)

Fridens Buteljer,
Weezer
HOTAB - Hands On Throttle And Beer

SledgeHammer

Waaaaah... flyga, flyga, flyga, flyg...

Skrev analystenta igår. Är den G så är jag PÅ framöver :D
Mvh  - Stefan -


Bax

Eventuellt idag Lördag, Sledge !
Håll ögonen öppna
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


SledgeHammer

Nope, inte idag för min del. Ska läsa in mig på nästa mattekurs, laga mat, städa (varför släpar alltid sådant efter?), klippa klorna på mina leguaner, plocka fram Cougar igen, spränga och skjuta sönder folk online i nåt saftigt FPS spel, äta mat, vattna blommorna, lura på varför XP vägrar låta mig bränna DVD-R/RW skivor, beställa böcker, pilla med nätdelen till en skanner...

Ja, fullt upp m.a.o. =)
Mvh  - Stefan -


Lupson

Jag ska agera flytthjälp under dagen, och kvällen är nog vikt till intag av maltdryck, imorgon kväll är jag däremot tillgänglig om Ni andra blir sugna på lite flygning.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Maverix

#6
Vi flyger med den mya MP EXEÃ,´n idag.

OBS, gör en "kopia" på hela BMS installationen och döp sedan om den till tex. Falcon_BMS. (Så är det smidigare att skifta mellan SP3MP & SP3BMS)

Gör sedan en NY installation med Falcon NOSIGSP3 och ladda ner:
http://benchmarksims.com/f4/FalconSP_MP3-1.zip
Packa up FalconSP_MP3-1.EXE i Falcon mappen och använd sedan den nya EXEÃ,´n för att flyga Online.

Jag tänkte vi skulle flyga med MP EXEÃ,´n ikväll, det verkar vara stor skillnad när man flyger formation i en campaign nu, inget juckande.

Vill man sedan köra BMS ögon godis igen är det bara att döpa om sina Falcon Mappar.

Maverix




;)

Bax

#7
Ok
Åker hem till brossan nu och försöker skaka liv i hans dator, återkommer med estimated time of departure.

Efter sista flygningen i Torsdag så lät jag servern gå till morgonen - att simulera sömn eller permission kan ju inte heller vara fel :p

På morgonen fick jag se att himlen var på nytt full av fientligt flyg - flera baser syd-väst och norr om PÃ,´Yongyang har gått aktiva. Jag noterade SU25, SU27 samt alla MiG typer, dessutom startade IL28 mot Seoul.
Kampanjen är alltså högst aktiv och dag 10 kommer att bjuda mycket motstånd ifrån A-A.
Lupson: vi får väl spara nån till dig :D

Det är alltså gryning i Seoul och efter en natts sömn så möts vi av nedslående intel på morgon briefingen att flera bombade baser har reparerats och blivit aktiva - vi kan inte skicka nån annan utan vi måste göra jobbet. Så mycket farligare nu än dom sista dagarna och vi kan räkna med KIA, men vi ger oss aldrig - kliv ner i cockpit och gör din del av jobbet NoSigÃ,´are !

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW