News:

No significant change

Main Menu

Debrief 17 OCH 18okt

Started by Bax, October 18, 2003, 12:22:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Bax

Mission debriefing Fre 17 Okt
Maverix, Bax och Lupson mötte upp för att påverka kampanjens utfall.

Vår första mission blev att slå mot Tasa-ri naval base samt verka SEAD för F15 striken Blade1.
Våra insatser blev lyckade medan Blade1 var tämligen bleka och Uiji airbase står fortfarande på 50 %.
Motståndet bestod i AAA och SA-2.
På hemresan fick vi kontakt med fientligt flyg som Lupson rensade bort effektivt. En IL 78 till Lupsons killlist.

Det var mycket trevligt att stifta bekantskap med Benchmarks exe 0.8 som hade mycket ögongodis att erbjuda samt den roliga view funktionen på musens scrollhjul.
Helt klart så att dessa exe lyft ytterligare höjer nivån på Falcon och alla år av utvecklande från intresserade gratis arbetare gör Falcons försprång nästan ointagligt. Jag menar vad skulle inte denna utveckling kosta i tid och pengar om ett kommersiellt projekt skulle vilja ta upp kampen

Ett mission till hann vi flyga och nu bestämde vi oss för att slå mot en high value radio station samt några broar i området.
Det hela börjar bra. Vi gör flera ingresser i området för att plocka mål efter mål med GBUÃ,´er.
Ett gäng SU27Ã,´or smyger sig på oss. Lupson upptäcker först faran och varnar oss andra. Samtidigt blir Maverix träffad av luftvärn just precis som han släppt sin sista GBU mot vårt sista mål. Hans Falcon är skadat men han hankar sig fram på lågan.
Själv ligger jag högt med nosen mot våra bandits men kan inte låsa pga jammers. En maddog är inte att tänka på pga att Maverix ligger på lågan mellan mig och fienden. Snart får jag smaka på kinesisk rättvisa i form av AA-12.
Samtidigt har Lupson mer flyt och sänker några stycken innan även han kallas till vittnesbåset.
Maverix på lågan verkar inte väcka nått intresse hos PRCÃ,´s SU27Ã,´or. Att ligga på lågan har dock sitt pris och sporadisk AAA ger Maverix ny huvudbry och hans Falcon blir på nytt misshandlat med träffar men håller ihop.
Utan nav information och i skymningen så inväntar Maverix tills han tror han är på rätt sida om FLOT och lämnar där sitt sjunkande skepp.

Det går mot kväll på kampanjens  9:e dag. Vår status är Good och våra markstyrkor konsoliderar för en kommande offensiv mot troligtvis Póngyang. I flera dagar har vi haft luftherravälde men Kinas inhopp i kriget har nu vänt detta och luften är på nytt fylld av vältränade och utvilade fiender.
Vi kommer nu att göra vad vi kan för att slå mot den sista ââ,¬Âwar productionââ,¬Â , förstöra logistik samt störa truppförflyttningar kring Póngyang.
Jag har själv aldrig varit så här många dagar in i en kampanj och det känns verkligen som om dynamiken i kampanjmotorn arbetar på högvarv. Det sista vi läste på news update var hur flera fientliga styrkor har gett upp och överlämnat sig till oss ââ,¬â€œ ett tecken på att moralen börjar sjunka och supplies har avtagit.

Mvh
bax


Bax
87th Stray Dogs VFW


Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Maverix

#2
Fanken Bax, din rapport har gjort mig ännu mer triggad för i kväll,:D hör av dig när du kan ikväll men även alla andra som känner för lite Falcon ikväll kan väl hoppa in på ett mission eller två.

Jag har planerat 2 uppdrag enligt vår överenskommelse igår kväll, tänkte lägga ut screenshots på uppdragen men BMSÃ,´s 0.8Ã,´a verkar ha problem att ââ,¬Âfotaââ,¬Â från  UIÃ,´n .

Här är länken till camp filerna: http://www.bonetweb.com/boban/NAVAL9.zip

Maverix

PS vi snackar inte BREVITY ikväll, utan "långa svengelska meningar" DVS vi kör Falcon Light.:D
:D


:)

RedOne/ zalzam

Rolig läsning :), saknade att jag inte kunde vara med :-X  
Om man sammanställer alla dessa briefingar under en campaigns, skulle det bli en läsning som inte går av för ââ,¬Âhackorââ,¬Â.  :D  :D  :D
------------------------

Lasse Sandberg

Bax

#4
Debrief mission 18 okt

Under morgonen så tankade jag hem Maverix nya strike som vi hade diskuterat efter vårt sista mission kvällen före.
Det såg mycket intressant ut med ytterligare en deep strike mot High value machine tool factory syd-väst om Uiji airbase.
Revansch sugen efter gårdagens kinesiska rättegång ville jag verkligen vara med, men jag visste att kvällen skulle bli tajt så jag ringde helt enkelt upp Maverix på eftermiddagen för att se om han hade tid. 20 min senare satt vi i varsin Falcon på väg norrut i den mörka Koreanska natten.

Vi hade beväpnat med GBUÃ,´er, vars två 24Ã,´or tror jag det var, och innan take off så hade vi nyanserat planen med en ytterligare bonus. Vi hade nämligen hittat ytterligare ett very high value mål i centrala höglandet, en chemical factory med 100 %.

Vi planerade följande:
Maverix gick som etta och skulle låsa upp målet först. Jag skulle ligga i trail och observera hans pair GBUÃ,´er. Om det blev fullträff så skulle jag spara min ordonans.
Om så var fallet så skulle Mav gå cover och vi skulle fortsätta nord-ost ut i natten mot den bullseye location vi tagit från recon på chemical factory, alltså lämna vår trygga flightplan och ge oss ut på target hunt. Vi visste att detta skulle ta oss strax norr om där vi mötte kinesisk rättvisa i form av SU27. Med största sannolikhet så skulle vi få slå oss igenom dessa på väg söderut.

Strax väster om PÃ,´ongyang så får Maverix låsning på fientligt flyg. IL78 på 25000 fot och hot, på väg mot oss. Jag låser upp och ligger i perfekt läge för ett skott.
- Python 12 weapons free
- roger, fox 3 medium
Vi har hög closure rate och efter impact så ser ytterligare en IL78 susa förbi söderut vänster om mig lågt.
-Jäklar ! Mav dom var två. En passerar lågt vänster.
Jag följer den med blicken bara för att se hur en av våra supporting AI flights mosar den med en klockren träff.
Väl över målet så träffar Maverix GBUÃ,´er hårt och skoningslöst. Luftvärnet är kraftigt och vi stiger till angels 35.
-Python 12, 11 Weapons hold Rejoin angels 35 Heading 090
Nu skulle vi hitta denna fabrik på bullseye 336 degrees 185 miles
- Python 11, 12 dropping tanks fuel state 6100
- Python 11 the same, Python 12 go A-G.
Vi ligger fortfarande så långt ifrån målet att det inte går att förstora ground mapping radarn.
- Python 12 going snowplow - looking
Faan jag ser ju inte ett skit !
- Negative contact at target bullseye !
Jag vet att vi nu är långt inne över fiende territorium och att det hänger på mig att hitta denna fabrik. Tillslut får jag en prick på rätt koordinat och jag låser och flyttar SOI till min TGP. Va !, det är ju en flygplats och inget runt omkring.
- Python 11, 12 negative target - jag ser bara en airbase.
- Python 12 search north, jag såg något där !
Jag fibblar runt med ömsom ground radar ömsom TGP och tillslut.
- Python 11, 12 target aquired commencing bombrun.
Jävlar jag é på 35000 fot och behöver komma ner rejält för att få bra låsning, speedbrake open - stå på näsan.
- Python 12 paveway !
- Python 12, 11 confirmed hit egress south rejoin angels 32
Fan vad trögt det går tills jag upptäcker att mina speedbrakes fortfarande är fully open !
Hemresan börjar lungt och eftersom vi sparar soppa så har jag svårt att hinna ikapp efter mitt bombdyk till 18000 fot. Vi småsnackar över radion då plötsligt några ECM signaturer dyker upp strax syd-väst om Maverix.
- Python 11, 12 got bogeys at your two aÃ,´clock naked.
Våra farhågor besannas SU27Ã,´orna är kvar och dom vill ha nattamat. Maverix som ligger före är mitt inne i kampen och får slänga iväg ett gäng maddogs. Själv är jag för långt ifrån för att bryta igenom deras ECM.
- Python 11 defensive, splashed one har ett gäng efter mig - dom ligger lågt.
Jag ser tydligt på radarn hur Maverix har vänt emot mig förföljd av två ECM konturer.
- Python 11, 12  canÃ,´t get a lock, keep heading - get me closer.
Så ja, nu går det...
- Python 12 fox 3 medium
- Python 11 Ejecting ejecting.....
- roger 2 pitbull going defensive.
skit samma måste elda på, full  AB...Requesting nearest threats - SU27 singelton....
Han é ensam och ingen missil efter mig - jag kan ta honom !
- Python 12 engaging SU27 singleton at my six low.
Javisst, kinesens poker face faller av då jag synat hans kort - inga slammers kvar, han vänder och flyr, now.... I am the hunter and you...my prey.
Modern jägare som jag är blir processen kort och förhoppningsvis smärtfri.
Hur mycket soppa har jag ? kommer jag hem ?
Min hembyggda ICP gör beräkningen enkel Cruise - fuel over steerpoint 7 1200 - lugnt.
Picture clear.
Vilken dag. Vi tog bägge mål sänkte tre SU27 samt en IL78.
"Once upon a time in Mexico" på bion på kvällen varade ungefär lika länge och hade nästan lika mycket action.

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


RedOne/ zalzam

@BAX: Om du inte får flyga av någon anledning, så har du en kariär som författare :p  :D  ;)
------------------------

Lasse Sandberg

Lupson

Aha, Ni flög på eftermiddagen. RedOne och jag var på plats runt 20.00, men då Ni inte dök upp blev det inget fluget...härligt jobbat iaf!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Maverix

Inte nu igen Bax, efter en sådan story är man sugen igen:D  PPL pluggandet kommer bli lidande:p  
Jag har råkat ut för min första HD krach någonsin och måste säga att jag höll på att skita på mig när det "visslade" till i min gula burk, har beställt en ny 120 GB och räknar med att installera XP på Fredag.

Vi får planera en ny träff över nätet, måste avsluta Grytet 2003 innan det blir 2004

:D

Har gjort en ny NOSIG installer som baserar sig på 87Ã,´e standard, kommer med länken när vi avslutat vår Campaign.

Maverix