News:

No significant change

Main Menu

LiveForSpeed

Started by TrakDah, October 18, 2003, 00:35:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TrakDah

Obizzz och jag har kört en del LiveForSpeed med/mot varandra de senaste kvällarna

Det är hemskt bra, så har ni inte köpt det (12 pund): Gör så!

/TD

Obizzz

jag tänkte också påminna er om detta spel men nu gjorde ju Trakdah det.

jag vet att även Fozz kör en hel del live for speed.

fast du glömde en länk ;)

www.liveforspeed.net

det är alltså en realistisk bilsimulator och inget arkadspel vi snackar om ;)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Fozz

Alla generaliserar...

Lupson

Jag testade demot, och är nog böjd att hålla med - ruskigt bra känsla och dessutom vackert!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Maverix

Vilken ratt rekommenderas?

Maverix

Weas

Nordic Simulator Group
www.nosig.se

TrakDah

Underligt nog, med tanke på att man äger en Cougar så blir mitt svar: billigaste med FF.

Utgå från det och bestäm sen vad som är viktigt för dig. I mitt fall är det att det ska gå att vrida på den mer än 170 eller 180 grd som verkar vara norm. Tyvärr gör inte min det, men jag saknar det!
Ett annat kriterium som kan vara viktigt är hur tyst det är att jobba _mot_ FF-servot. I min ratt (en Formula GP med ett par år på nacken) så låter det hemskt när man vrider ratten. Ungefär som en för stor bilbane-bil - vilket e precis vad det är :)

Men annars tycker i alla fall jag att rattar idag alla är ungefär lika bra/dåliga. Precissionen skiljer i stort sett inte.

Glömde en sak: Ratten ska vara skön att hålla i läääänge. Min kompis har en TM-ratt av nån tidig "Ferarri"-modell, och den e hur-hemsk-som-helst, aldeles för tunn med vass plastkant runt hela ratten.

/TD

Fozz

Jag kör 100% MOMO Racing numera, både hemma och på jobb.
Momo racing är faktist helt OK. Den har en separat växelspak, och det gillar jag skarpt.
Sen har bromspedalen större motstånd än gasen, nåt som jag inte tror många rattar har, tyvärr.

Nackdelen är väl att den inte har så otroligt hög "svängradie".
Alla generaliserar...