News:

No significant change

Main Menu

FreeFalcon 2 släppt

Started by Triton, September 30, 2003, 04:15:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Triton

FreeFalcon har släppt FF2 nu, med flygbar Gripen och Viggen. FM'arna har gjorts av Saint, och Gripen flyger för djäkla fint. Har inte provat Viggen än.
Provade flyga gripen mot en F-16 och Gripen var strået vassare i närkamp. :D

www.freefalcon.com om nån vill tanka hem den.
Triton
Tactical Engagement Center

Assassin

Gripen??!

Okej, har varit FF motståndare hittills men har de Gripen så måste det installeras!! :D
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Bax

Kan man köra FF och SP3 samtidigt eller måste man göra två helt separata installationer ?
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


TrakDah

(använder Bax fråga som bevis för att det är för rörigt att hantera Falcon i dessa tider)

/TD

griffin

Vet inte om det besvarar din fråga, men detta står på ff sidan:

> FreeFalcon2 should be installed over a Fresh SP3 installation.
> (ie: Falcon4CD, 1.08US, SP3, FreeFalcon2)

Skall testa själv och se vad som händer. Frågan är hur rörigt det blir om man blandar in den där nya exen med... :D

/Griffin

snappahead

Triton

#5
Jodå Bax, det går att ha flera installationer. Finns flera sätt att ordna saken, själv kör jag med regfiler som jag aktiverar innan jag startar den installation jag vill använda.

Lite jobb med att arrangera allting till belåtenhet men sen är det bara lägga in regfilen och starta falcon. :)

Det finns en fantastisk liten exe-fil som man kan använda om man inte kör BMS-exen, den där exen är skapad för versioner som nyttjar FalconSP.exe så den funkar inte med BMS. :-/
Den lägger sjäv in registerändringarna när du startar den samt startar Falcon, du kan även lägga till switchar i genvägen precis som på den riktiga exen.

Hoppas att killen som gjorde den exen gör en version för BMS-exen!

Jag har installationer med RP5a, FF2 och så SP3 med mängda theatres, funkar prickfritt. :D

Om nån vill ha den där exen så maila mig så skickar jag den, triton-tec@home.se .

(edit: Jag kan gissa att det är möjligt att göra en f4p-fil för att ta gripen och viggen ur FF2 så att man kan lägga in den i SP4 underförutsättning att CT# inte kolliderar nånstans)
Triton
Tactical Engagement Center

Triton

Pricken över i vore en Gripen cockpit för övrigt, hoppas att nån tar fram en sån så småningom. Jag tror att en av cockpit-gurusarna (uscheckta svengelskan hehe) skulle kunna övertalas att ta fram en sån pit om man bara kan förse honom med någotsånär bra bilder av cockpiten invändigt, men jag gissar att det kan va knepigt att få fram såna.

rakt-fram vyn går väl att ordna men sidovyerna? :)
Triton
Tactical Engagement Center

Triton

Griffin, om du installerar FF2 så ladda bara hem Hotfixen från BMS, databiten av BMS ligger redan inbyggt i FF2.
För SP3 finns en ny version av BMS-exen, beta 0.6.

Jag har inte lagt in BMS-exen i FF2 än, ville se att det funkade först innan jag strular till det ytterligare. :D
Har sett en del som rört till det eller fått problem med den senaste BMS dock så jag ska avvakta ett tag, har dessutom hört att den nya ger en sänkning av FPS. :-/
Triton
Tactical Engagement Center