News:

No significant change

Main Menu

CBU-Tactics

Started by Horizon, April 02, 2002, 10:54:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Horizon

Hej.

Dagens ämne är CBU-taktik.

Vad använder ni för taktik när ni använder dessa små rackare? Jag själv använder mig av en pop-up taktik där jag flyger in mot målet lågt, för att vid 5-7 miles poppa upp till ca. 5000 fot.

Först låser jag på mål med CCRP och frågar AWACS om målet (har gjort misstaget att slå ut ett (stort) antal egna stridsvagnar), sedan anvisar jag mål åt min något korkade wingman och till sist slår jag över till CCIP.

Försöker göra inflygningen så att jag får fienden i en kolumn framför mig (om det är möjligt).

Release Pulses: 6
Ripple: Single
Bomb interval: 175-200 fot
Burst Altitude: 3000 fot

Brukar fungera fint om man siktar med lagom framförhållning (om fienden framrycker).

Vad säger ni? Har ni något att tillägga eller ändra på? Är min taktik helt uppåt väggarna? Borde jag kasta ner plånboken och hålla i mig?

Alla funderingar, tips och övriga tankar är välkomna i denna något makabra tråd.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Ahh... härligt. Mindre exponering betyder mindre risk att tvingas stifta närmare bekantskap med den farliga änden av en SA-7 ... :p

Jag tänker öva lite på detta genast!

Horizon

ctrl:>> Hur "fryser" du radarbilden?

Jotte

Ja jag skule nog kunna öva basic grejer istället (typ start landing och system handhavande).... bara jag hade min cd..... :p ;) :)

Horizon

Oj faen... Sorry Jörgen, kommer upp med den idag!

*skäms*

Jotte

Som "straff" måste du köpa min X-36 :p :p

;) :)

är förmodligen ute edel idag men du kan ju droppa in den genom brevinkastet i värsta fall

Horizon

Om du droppar in din X-36 genom mitt brevinkast lovar jag att köpa den. :p

Mr Jim

Iofs svårt om pansarvagnarna rör på sig att låsa radarbilden. Själv gör jag detta enbart på stillastående mål. Men det kanske var det du syftade på.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com