News:

No significant change

Main Menu

Benchmarksims nya EXE-edits...

Started by Clark, September 21, 2003, 12:44:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Assassin

Nya update'n till BMS Exen innehåller lite mera godis..

* Detailed Weather
* Mipmap Landscape
* Landscape Detail
* Specular Lighting

De har lagt till grain till marktexturerna (altså som en multitextur) så vi kan förvänta oss en groundspeed känsla jämförbar med IL-2's.

Men den är inte släppt ännu, tar ett par dagar till.

Läs mer här:

http://forums.frugalsworld.com/vbb/showthread.php?s=85df984780edb2b972f320f2f8611f6a&threadid=49609


Lite kul, gjorde en XP installation på min dator. Och det enda spelet jag har installerat är Falcon 4. Har inte haft tid med andra spel i och med jag bara flygit hela tiden... :D
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

griffin

Bådar gott detta. Har jag fattat det rätt: det finns nu en ny exe som gör det hela lite trevligare men ny version av den på G inom närmsta dagarna?
snappahead

griffin

Ok. Finns nya exe ute som gör det bättre, fler på gång som gör det ännu bättre. Men vad hände med communityn, F4UT, SPx hit och dit?
snappahead

Triton

QuoteOriginally posted by griffin


Men vad hände med communityn, F4UT, SPx hit och dit?

Ojojoj.... det är det vanliga tyvärr, en sjudjäkla röra i mitt tycke. :-/
En del är happy över den nya exen, en del är inte happy för de tycker att Claude är Satan i människohamn och skall inte förses med nya features gratis, de båda grupperingarna stångas över saken, etc etc... :-X

När saken inte är särskilt komplicerad i grunden dessutom, det är ju ändå upp till varje person att besluta om de vill bidra till den nya exen trots risken att G2i drar nytta av deras arbete senare. Vill de inte att Claude lägger labbarna på deras arbete senare så är det bara att inte bidra till exen.
Och av alla som deltog i den threaden på FW var det egentligen bara ett liten bråkdel som faktiskt är developers i communityn.

Triton
Tactical Engagement Center

josh

QuoteOriginally posted by griffin


            Ok. Finns nya exe ute som gör det bättre, fler på gång som gör det ännu bättre. Men vad hände med communityn, F4UT, SPx hit och dit?

F4UT, dvs kommande SP4 rullar på som vanligt. Testarna fortsätter med sitt och dev's jobbar på som satan med allt som rapporteras.

/Josh

Triton

Jag hoppas bara att BMS kan se till att testa sina alster innan de släpper en ny exe, vore inte kul att hamna i den sitsen att ha en Falcon full i buggar igen.

Håller med ctrl, om de två håller i det hela blir det nog mer dynamiskt... förutsatt att de pallar för trycket vill säga. ;)
Triton
Tactical Engagement Center

TrakDah

... å så undrar folk varför jag inte kör F4 längre.

vilken satans soppa! det är ju lögn att veta vad man ska köra av alla dessa fixar hit och dit för att få ett väl fungerande, kul och välspelat F4 som dessutom är dokumenterat på ett sånt sätt att man inte behöver läsa i 79 forum för att fatta vad man ska göra och vad alla tillägg gör/ändrar!

Jag har länge efterfrågat stabilitet i F4: jag vill ha ett paket som säger: detta gör paketet, du kan inte koppla i/ur funktioner, här är manualen, och vi kommer inte att tillföra nåt på ett år utöver buggfixar

Stöööööööööööööööööööön

/TD

Clark

Håller med TD. Så var det fram tills SP3. Om man kör F4+1.08 och SP3 så är allt ganska enkelt. Men nu har de krånglat till allting med FreeFalcon och nu BMS. Men som tur är så så fungerar BMS med både SP3 och FF, så än så länge är det inget problem. Och det verkar som att BMS även fungerar med nuvarande version av SP4, så det verkar ju lovande. Men personligen så ser jag mer fram emot LO:MAC än en massa fler buggfixar till Falcon.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1