News:

No significant change

Main Menu

Grand Theft Auto: Vice City

Started by blh, September 11, 2003, 11:50:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

blh

Är det några GTA freaks här? Litet tips, http://www.gta3mta.tk utvecklar en multi-player mod till både GTA3 och GTA: Vice City. Funkar helt okej och är rätt skoj att lira med andra. Mycket respekt att göra en multiplayer mod till ett spel som ändast är konstruerat för single.

/blh

Dubble0zero

Tja, ingen freak direkt... men jag har spelat GTA3 lite grand... Jag fick alldrig igång Vice City (kan bero på att jag har en brännd version), så de har jag bara testat lite hos en kompis...

Jag försökte lite med MTA förut, men eftersom att jag inte hade nån att spela med så var det lite svårt, så jag gav upp... Men viusst skulle det vara kul att köra runt lite tillsammans med nån...

Och föresten, det där om att de utvecklar MP till ett SP spel är inte fullt så avancerat som det låter, grunden fanns redan i koden för spelet, tillverkarna hade tänkt att släppa en MP del, men det blev alldrig av, så det var lite kod som bara låg och skräpade... Det som de har gjort är att de har vidareutvecklat den koden... Men det är imponerande i alla fall... :)
...000... =)

Lomez

Gta vice city e kul men inte mta, iof beroende på hur många man är och vill lira tillsammans osv.. I mta (GTA multi) så finns det ingen motsvarande trafik, trafikanter eller något..allt e dött, det e bara individer som joinar mta som syns, det e fortfarande lite buggigt men går väl givetvis att rätta till. Om de plockade fram all trafik och diverse uppdrag så man kunde lira coop så skulle det nog bli mer intressant!

lomez ;)

Dubble0zero

Jag tror att problemet är att de inte kan synka den övriga trafiken, eftersom att den genereras när man kommer innom synhåll från nått så kan det ju i sådana fall bli olika på olika datorer...
Men det är bara vad jag tror...
...000... =)

T0TT

tycker det va ganska kul att lira det! men som Lomez säger så vore det ju roligare om der fanns lite mer trafik! men Millitär helikoptern finns ju iaf!! :D det e ju en rolig grej & leka lite me!

hehe jag & Lomez testade den lite.., va ganska kul när man sprang ner för en gata & helt plötsligt smäller det bara till & man flyger 300m upp i luften & hör ett asgarv från andra sidan rummet.., återuppstår sticker & hämtar en m60 lr minigun & hämnas lite!! :D tror det e mkt roligare om man e 10-15 st som knökmöshar varann!:)
AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core Processor 3800+,  MMX,  3DNow (2 CPUs)
2048MB RAM
NVIDIA GeForce 6600 GT x2 SLI
Sound Blaster Audigy 2 Platinum
Logitech z-5500