News:

No significant change

Main Menu

Ja eller Nej till Euron?

Started by Maverix, August 31, 2003, 16:40:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Maverix

Först så hör man Ja sidans argument och man blir såld, sedan kommer Nej sidans argument och man blir "Osäker"..... tiden går och man har ställt in sig på Ja sidan igen. Sedan råkar man höra Nej sidans argument och åter igen är man "osäker".

Det är för djävligt, vad har ni bestämt er för?

Maverix

X-( X-( X-( X-(

Horizon

För mig finns det bara ett val och det är ett JA till EMU. Ska vi sura och gneta och vara negativa till allt kan vi lika gärna ställa oss utanför både EU, PFP, FN och allt vad det heter... :-/

Men... jag läste en bra sak på ledarsidan i Bohusläningen (!) i lördags. Det var en kille som tyckte att det var dumt att vi tvingas gå till folkomröstning för en sån här sak. Argumenten för både JA och NEJ är så vaga och otydliga att folk mest verkar bli förvirrade. Vi har en riksdag som är tillsatt för att lösa såna här saker. De skulle redan från början tagit ett beslut i frågan...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Jag kommer också rösta JA, men resonerar i mycket precis som Maverix och Horizon. Debatten handlar mer och mer om stabilitetspakter, räntor och konjukturpolitik - saker som gemene man inte alltid är på det klara med vad det innebär. Då är man utelämnad till vem som framför sina argument mest trovärdigt...osv.

Ibland önskar jag nästan man skulle införa en tjänstemannastyrning av landet där kohandlande politiker och valfjäsk vore ett minne blott. Istället skall landet styras av gängse rådande vetenskapliga rön gällande sociologi och ekonomi. Helt orealistiskt - men ändå en intressant tanke.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Maverix

Jag lutar också åt JA, men det är intressant det du nämner Horizon, vi har en regering som borde se till att INTE förvirra sitt folk utan ta ställning till detta.

Maverix
:-/

Bax

Va !!!
Maverix och Horizon é eniga om nånting ?
Vi som ville ha tvekamp på LANet.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW

Maverix

Var nu inte så hemlighetsfull Bax; Ja eller Nej till euron?:D

Maverix

Bax

Bax
87th Stray Dogs VFW

TrakDah

Borde gjort som FInland: skit i omröstning! Är man med i EU ska man vara med i EMU fullt ut (inte 2/3 som sverige)

/TD