News:

No significant change

Main Menu

Nybörjarfrågor

Started by Jompalainen, August 19, 2003, 19:58:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Jompalainen

Hej och hå!

Efter massiva påtryckningar från Jotte har jag slutligen gett efter och köpt mig Operation Flashpoint Game of the Year edition. Jag har testat litegrann och förstaintrycket är helt klart lovande :) Nackdelen med GOTY är dock den synnerligen bristfälliga manualen. Jag undrar:

Hur sparar man? Kan man spara närsomhelst?? Jag har lyckats spara genom att trycka på esc, då jag får upp alternativet första gången. Har jag väl sparat en gång kan jag dock bara ladda, inte spara...

Kan man gå ner på knä?? Jag hittar bara stå och ligga läge (Z)

Kan man gå, huka sig?? Jag springer och krälar för jämnan.

Finns det någon handlingsknapp (typ "E" i Medal of Honor) med vilken man kan öppna dörrar mm??

Det var allt jag undrar i nuläget... fler frågor kommer garanterat. :)


Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34

Shar

Ah, more meat to the grinder. :D

1) Du kan bara spara 1 gång under uppdrag. Dock finns det ett smidigt fusk för att komma runt detta (som imho ÄR berättigat!) tryck shift + minus, skriv sedan "savegame" utan ". Bara fortsätta hur många gånger som helst.

2) Knästående uppnås genom att trycka på Q.

3) Huka sig, tvyärr.

4) Handlingsknapp äro mushjulet, vartifrån du accessar "action menu" denna meny bläddras i mha mushjulet och "utför" görs med tryck på hjulet. Denna meny ändras, så att tex kommer du nära ett fordon får du up "Get in Jeep as driver" etc.

Ett hett tips är att spela orginal ofp kampanjen - där lär du dig alla dessa kontroller i början.
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


Jompalainen

Tackar för snabbt svar! Här skall testas! Fler frågor kommer vart det lider :)


Ylil. Jompa
1. Lentueen Päällikkö
Lentolaivue 34