News:

No significant change

Main Menu

FM-data på AJ-37 och JA-37?

Started by Triton, August 13, 2003, 01:37:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Triton

Tjena killar, är det nån som vet var man kan få tag i data om AJ-37 och JA-37 angående flight modeln? Det borde vara relativt o-hemligt numera då Viggen är ett gammalt plan?

Skulle även behöva samma data på Gripen men det är ingen chans, det är nog helhemligt hehe. :D

Triton
Tactical Engagement Center

ft

Vilken sorts info letar du efter?

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Assassin

Annars kan du ju alltid ta EuroFighter config'en (när SP4 släpps) och ändra så den passar en Gripen. Inte helt rätt kanske, men har hört att den ska vara liknande.
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Triton

ft, jag letar data på bl.a. tomvikt, invändig bränslemängd (vikt), plus data om aoa, max/min G (vid olika loadouts), max rollhastighet, Vcas, planets mått (längd, spännvidd, flygkroppens radie), Lift-coefficient (CL), drag-coefficient (CD), Side foce derevative (CY), motorns dragkraft vid olika höjder (med o utan EBK), fuel flow.

Diger lista. :)
Triton

Triton

Ingen fara, allt som är hemligt får vara för mig, men de uppgifter som är öppna skulle vara till hjälp. Litet är bättre än inget. ;)
Triton

Triton

Bra tips, jag kanske ska dit sen i höst för en simulatorflygning hursomhaver... Weezer har guld i mun, han snackade med en kille under Midnight Sun Airshow som sa att vi skulle ta kontakt med dom senare då de inte släppte in folk i simulatorn under airshowen (för mycket folk). :)

Weezer, det blir nåra ÖL för att smörja tungan. On the house! :D
Triton

khalifa330

Tjena,

Jag har för mig att jag har några gamla broschyrer och anteckningar på vissa av dessa data när jag gick Flygplan/ Motor kvällskurs med flygpojkarna runt -87/ 88 vill jag minnas. Jag ska gräva lite hemma hos mina föräldrar i källaren och se om jag inte kan hitta ngt där.

OBS, det kommer nog ta några dar innan jag masar mig iväg men jag skall kolla.

Jag får se vad jag hittar.

MVH Salim
Fly Low, Hit Hard!

Triton

Triton