News:

No significant change

Main Menu

NOSIG - olagligt?

Started by Phlerp, July 25, 2003, 00:58:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Phlerp

Forumet sätter väl inga cookies hoppas jag, för då måste vi nog stänga ner allt eftersom det är olagligt :D :D
http://www.idg.se/tjanster/artikelforum/default.asp?art=20030724162512_CS#12376

Vad ska våra  folkvalda hitta på härnäst?

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Phlerp

Just det ja... nu kommer jag ihåg var jag hörde om det först. :p

SledgeHammer

Mvh  - Stefan -


Snajper

Jooh, det finns ingen riktig klarhet i lagen just nu och i skrivande stund är det många instanser innom staten som själva bryter ot lagen, t.ex. www.amv.se, www.jordbruksverket.se, www.police.se, www.dom.se, www.sosalarm.se, www.arbetsdomstolen.se...

Som det ser ut just nu så verkar PTS lugna sig lite i sin iver att "rädda mänskligheten" och, till skillnad från förut då användaren skulle ha valet om att acceptera cookies, tillåta att webbsidan endast informerar om att cookies används och en instruktion om hur man stänger av cookies i webbläsaren...

MEN som vanligt med nya lagar så har ingen en aning om hur de ska tillämpas innan ett prejudikat finns i domstol.:-OO

"Only time will tell..."
/Karl \"Snajper\" Selin
*If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO!/SUP! instead...*

Mr Jim

#5
Tror dom mest försöker anpassa sig till den något bisarra EU-lagstiftning som är påväg.

168 medlemmar, ska vi bräcka 200? :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Assassin

Jag sägar bara detta om de som kommer på de här underliga reglerna:

Vet ditt huvud vad handen gör? :-OO

:D
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

SledgeHammer

Nja, skulle inte tro det. För dit där de stoppat huvudet är det nog svårt att hålla reda på vad handen pysslar med...
Mvh  - Stefan -